Partner portalu
Makro Polska: Rynek gastronomiczny w Polsce w 2019 r. po raz kolejny odnotował wzrost wartości sprzedaży Renata Nowicka, Menedżer ds. Rozwoju Klientów Horeca Makro Polska

Makro Polska: Rynek gastronomiczny w Polsce w 2019 r. po raz kolejny odnotował wzrost wartości sprzedaży

Rynek gastronomiczny w Polsce w 2019 roku po raz kolejny odnotował wzrost wartości sprzedaży względem ubiegłego roku, utrzymując tempo wzrostu wyższe niż rynek detaliczny FMCG. Gastronomia pozostaje branżą szczególnie rozwojową, jest też w centrum zainteresowania producentów, dystrybutorów i hurtowników – Tak rynek horeca podsumowuje GFK w swoim raporcie Rynek gastronomiczny w Polsce 2019, a my jako partner biznesowy dla tego sektora w pełni potwierdzamy te trendy – mówi serwisowi horecatrends.pl Renata Nowicka, Menedżer ds. Rozwoju Klientów Horeca Makro Polska.

Autor: horecatrends.pl Data: 02 stycznia 2020 09:14

Jak TGM Horeca ocenia rok 2019 dla biznesów gastronomicznych? Czy Polacy chętniej jadają na mieście, zamawiają jedzenie online?

Renata Nowicka, Menedżer ds. Rozwoju Klientów Horeca Makro Polska: Rynek gastronomiczny w Polsce w 2019 roku po raz kolejny odnotował wzrost wartości sprzedaży względem ubiegłego roku, utrzymując tempo wzrostu wyższe niż rynek detaliczny FMCG. Gastronomia pozostaje branżą szczególnie rozwojową, jest też  w centrum zainteresowania producentów, dystrybutorów i hurtowników.

Na dobrą kondycję polskiego rynku wpływają pozytywne nastroje konsumenckie i koniunktura gospodarcza. Restauratorzy podążają za trendami konsumenckimi ,dopasowując ofertę do oczekiwań klientów, zaś klienci doceniają to, zwiększając częstość odwiedzin oraz zostawiając coraz więcej pieniędzy w lokalach.

Jak podaje GfK Polonia w raporcie „Rynek gastronomiczny w Polsce 2019” wartość rynku HoReCa w 2019 roku wyniosła niemal 37 mld zł, notując wzrost o 7 punktów procentowych rok do roku. Wzrost nastąpił głównie dzięki segmentom barów o 14 % i lokali oferujących fast food aż o 23% .  Łączna liczba lokali gastronomicznych także nieznacznie wzrosła do 76,5 tys. miejsc o 3%. Przybyło głównie lokali oferujących fast food.

Obecne tempo życia, jak również  rozwój technologiczny sprawia, że poza chodzeniem do restauracji konsumenci coraz częściej wybierają inną formę korzystania z jej usług. Oczekiwanie na stolik w restauracji  czy brak możliwości rezerwacji z powodu braku wolnych miejsc dzięki aplikacjom do zamawiania jedzenia nie są już przeszkodą, by cieszyć się daniami ulubionych lokali.  Zamówienia przez Internet pozwalają szybko i bez wysiłku zorganizować catering na przyjęcie rodzinne, niezapowiedzianą  wizytę gości, a także każdy posiłek w sytuacji, gdy nie ma się umiejętności lub czasu na gotowanie. To niezwykle wygodne rozwiązanie, które zyskuje coraz większą liczbę zwolenników.

Które trendy najsilniej wpływają na branżę?

Żyjemy w erze mediów społecznościowych, które znacznie przyczyniają się  do  wzrostu świadomości  zrównoważonego rozwoju (#sustainability) oraz szerzej  pojętego dbania o nasza planetę. Przejawy tych trendów można dostrzec już w niemal każdej dziedzinie biznesu od biodegradowalnych opakowań,  żywności BIO, aż po ekologiczne środki czyszczące.

Wymagania konsumenta sięgają jeszcze dalej – do  filozofii “zero waste” po dietę wegetariańską i wegańską. Przez wielu Warszawa uznawana jest za najbardziej przyjazną weganom europejską stolicę (ranking Happy Cow), a polskie społeczeństwo coraz częściej odchodzi od mięsa, na rzecz pra-zbóż, roślin strączkowych, czy domowych fermentacji. 

Większa świadomość wpływa również na dbałość o własną dietę i styl życia (#wellness), dlatego produkty takie jak: soki tłoczone za zimno, woda kokosowa czy kombucha coraz częściej pojawiają się w jadłospisie Polaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.