Partnerzy portalu
Malka Kafka, Tel Aviv: budujemy model biznesowy naszej firmy na nowo (wideo) Malka Kafka, właścicielka i założycielka sieci wegańskich restauracji Tel Aviv Urban Food/ fot. PTWP

Malka Kafka, Tel Aviv: budujemy model biznesowy naszej firmy na nowo (wideo)

- Prowadzenie biznesu restauracyjnego w czasach pandemii to ogromne wyzwanie. I obecną sytuację postrzegam właśnie w kategorii dużych wyzwań a nie problemów. To nie jest łatwe, jednak mimo wszystko uważam, że to doskonały moment i okazja, żeby zacząć myśleć o przeformułowaniu swojego dotychczasowego modelu biznesowego. Tego, który spowodował, że w momencie kryzysu nasz biznes zaczął się chwiać. Zwłaszcza, że przecież obecny kryzys trwa zaledwie od tygodnia a zachwiania już są ogromne - mówi serwisowi www.horecatrends.pl Malka Kafka, właścicielka i założycielka sieci wegańskich restauracji Tel Aviv Urban Food.

Autor: Magda Brzózka; www.horecatrends.pl Data: 24 marca 2020 08:02

Jak prowadzić biznes gastronomiczny w czasach „zarazy”? Nie ma chyba gałęzi gospodarki odpornej na skutki koronawirusa, jednak dzisiaj chciałabym skupić się na tym sektorze. Domyślam się, że to ogromne wyzwanie. Jakie to ma skutki biznesowe i ekonomiczne – w kontekście zatrudnienia, kosztów stałych - w Waszym biznesue?

W Tel Aviv Urban Food mierzymy się przede wszystkim z takimi wyzwaniami jak koszty zatrudnienia i inne koszty stałe. Będziemy robili wszystko aby utrzymać jakąkolwiek sprzedaż, pracujemy nad przeformułowaniem sposobu naszego działania i bedziemy się starali utrzymać zespół. 

Co nas czeka jako branżę? Na pewno wiele firm upadnie. Część z nich zrezygnuje ze swojej działalności a inni na tej sytuacji zbudują swoją siłę. To, co dzieje się w tej chwili na świecie, na rynku, może zachęcić do przeformułowania modelu biznesowego. My dokładnie w tym momencie to robimy. To jest doskonała okazja, żeby zbudować model biznesowy na nowo. Obecna sytuacja sama odcina rzeczy, które były dysfunkcjonalne w naszych firmach, dlatego to dobry moment, żeby je odciąć i zacząć na nowo.

W jakim stopniu opcja dowozu jedzenia do klienta rekompensuje Wasze straty poniesione w związku z ogarniczeniem podstawowej działalności?

W minimalnym. Dowóz posiłków uruchomiliśmy głównie po to, by utrzymać naszą załogę. Jednak zmieniamy cały model biznesowy i sposób myślenia o tym biznesie. Zobaczyliśmy, że jeśli zorganizuje się delivery w odpowiedni sposób, to może to być dodatkowym i dobrym źródłem przychodu dla firmy. Wcześniej rozmawialiśmy o dark kitchens i innych możliwościach dywersyfikacji biznesu. Sytuacja zmusiła nas do tego, żeby przejść do działania. Tworzymy nową odnogę w naszym modelu biznesowym - dot. dowozów i kuchni wirtualnej. Rozpoczęliśmy produkcję garmażerki wegańskiej i tworzymy nowy brand. Ta trudna sytuacja zmusza nas do kreatywności i innowacyjności.

My przestajemy być firmą, która prowadzi restaurację, zaczynamy być firmą, która produkuje żywność. 

Na jakie działania rządowe liczycie?  

Przede wszystkim liczymy na taką pomoc, dzięki której będziemy w stanie zapłacić pracownikom, żeby mogli żyć i wywiązać się ze swoich zobowiązań finansowych. Liczymy również na to, że składki ZUS i podatki zostaną umorzone bo nasze straty są olbrzymie. Poza tym ja również bardzo liczę na pomoc UE i wsparcie dla MŚP.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.