Partner portalu
Malka Kafka, Tel Aviv Urban Food: Kryzysy wzmacniają (wideo) Malka Kafka, właścicielka i założycielka sieci wegańskich restauracji Tel Aviv Urban Food/ fot. PTWP

Malka Kafka, Tel Aviv Urban Food: Kryzysy wzmacniają (wideo)

O gastronomii po odmrożeniu, o konsumentach ale i o kryzysach - serwis www.horecatrends.pl rozmawia z Malką Kafką, właścicielką i założycielką sieci wegańskich restauracji Tel Aviv Urban Food.

Autor: MB; www.horecatrends.pl Data: 20 sierpnia 2020 09:16

Co pandemia zmieniła w gastronomii i zachowaniach konsumenckich?

Przede wszystkim zmieniła się w konsumentach gotowość do wydawania pieniędzy. W wielu przypadkach zmniejszyły się budżety domowe więc naturalnie spadła chęć ale i możliwość wydawania środków na coś, co nie jest pierwszą, podstawową potrzebą. Do tego, ze wzgledu na niepewną przyszłość, osoby których dochody się nie zmiejszyły, teraz chętniej oszczędzaja.

Na szczęście spadek wydatków konsumentów na gastronomię nie jest aż taki duży. W sieci Tel Aviv Urban Food odnotowaliśmy ok. 10-15 proc. spadek jeśli chodzi o obroty w miesiącach letnich - w porównaniu do ananlogicznego okresu poprzedniego roku. Co ciekawe, w restauracjach, które są zlokoalizowane w śródmieściu notujemy większy spadek obrotów, z kolei na obrzeżach miast w ogóle tego spadku nie odczuwamy.

Dosyć istotną zmianą, jeśli chodzi o zachowania konsumenckie, jaką odnotowali chyba wszyscy w branży gastronomicznej, jest duże zwiększenie zamówień przez kanał delivery. To ciekawa tendencja, która przed COVID-em wykazywała duży wzrost, ale nie była zbyt popularna w Polsce. W dużych miastach w Europie i poza nią to ogromny rynek. Ta zmiana na pewno zostanie z nami na dłużej. Jest to trend, któremu warto się przyglądać. Jestem pewna, że warto położyć duży nacisk na rozwój tego kanału dystrybucji. 

Gdybyśmy mieli mówić o pozytywnych aspektach, tej nietypowej sytuacji związanej z koronawirusem i jej wpływie na sektor gastronomiczny, to co byś wskazała? W końcu mówi się, że kryzysy wzmacniają...

Tak, kryzysy wzmacniają. Jest nawet takie zjawisko, które nazywa się antykruchością - to wzrastanie na kryzysie. I mam wrażenie, że firma którą zarządzam Food Quantum, która jest operatorem sieci Tel Aviv Urban Food, rzeczywiście wzrosła na tym kryzysie bardzo mocno.

Kryzys powoduje załamanie pewnych zachowań, które są automatyczne. Powoduje, że jesteśmy wytrąceni ze strefy ciepłego komfortu. Kryzys sprawia, że jeśli czegoś radykalnie się nie zmieni, to firma po prostu może przestać istnieć. To wytrącenie ze strefy bezpieczeństwa spowodowało, że my - jako Tel Aviv - zaczęliśmy uruchamiać działania, na które wcześniej nie było czasu lub energii. 

Aspektem pozytywnym dla całego sektora jest to, że powstało środowisko nowych restauratorów, które chętnie podczas kryzysu dzieliła się swoimi doświadczeniami, wiedzą. 

Poza tym Koronawirus wreszcie zmusił nas wszystkich do pracy na Excelu, mam nadzieję, że to zostanie z nami na dłużej. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.