Partnerzy portalu
Marcin Wachowicz: Ludzie tęsknią do miasta Marcin Wachowicz, właściciel takich lokali jak AIOLI, Banjaluka, MOMU czy Sing Sing / fot. PTWP

Marcin Wachowicz: Ludzie tęsknią do miasta

– Gastronomia działała nawet w najgorszych czasach, kiedy była wojna, dlatego nigdy nie przypuszczałem, że doczekamy czasów, kiedy knajpy będą całkowicie zamknięte. A ludzie potrzebują rozrywki. Zwłaszcza ludzie młodzi, którzy knajp potrzebują jak powietrza, tych przeżyć w gastronomii, która nie tylko ma być jadłodajnią, ale też dawać nasycenie emocjonalne, co nam obecnie zabrano – powiedział portalowi horecatrends.pl Marcin Wachowicz, właściciel takich lokali jak AIOLI, Banjaluka, MOMU czy Sing Sing.

Autor: Jakub Szymanek/horecatrends.pl Data: 12 lutego 2021 17:24

Marcin Wachowicz w rozmowie z nami podzielił się spostrzeżeniami na temat tego, jak będzie wyglądać sektor gastronomiczny po lockdownie.

– Ludzie tęsknią do miasta. Tworząc takie knajpy jak nasze, które są mocno spójne z miastem, to myślę, że goście szybko wrócą. Ale np. niektóre lokale skierowane do grupy wiekowej 35 plus po pierwszym lockodowanie stały puste, bo zabrakło turystów, przyjęć, imprez firmowych i powrotu do nich, i tego typu imprez nie ma co spodziewać się do końca tego roku – ocenił.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Gastronomia będzie musiała przeorganizować się, tak jak teraz na wynosy, co sprawdziło się w jakimś stopniu i pozostanie z nami. Coraz modniejsze stają się zakupy gotowych dań, co w Polsce dopiero rozwija się, w kraftowych sklepach, gdzie mamy gotowe dania jak np. słoik rosołu, warzywa, kiszonki. A młodzi ludzie, którzy nie myślą o gotowaniu lub nie mają na to czasu, chcą mieć pół produkty, z których szybko przygotują danie. I w tym kierunku idą restauracje, które coraz więcej robią dań, które można zapakować w słoiki i sprzedać. I coraz więcej tego typu możliwości pojawi się na rynku, że dobrej jakości obiad będzie można kupić w sklepie lub w delikatesach na wielu osiedlach – dodał.

Zdaniem restauratora konsumenci wybierając lokal z jedzeniem, będą przykładać jeszcze większą uwagę do jakości jedzenia i ceny.

– Myślę, że do tego dojdzie też bardzo duży rozwój małych lokali, szybki rozwój fast foodów. Bardzo rozwiną się dowozy i wynosy, co jest już teraz i to zostanie. I będzie popularny określony rodzaj restauracji. Najlepiej będą sprzedawać się cukiernie i kawiarnie, lokale z tym co jest potrzebne na co dzień jak np. dobra kanapka, dobry obiad, a wszystko w rozsądnej cenie. Bo nikt na bieżąco się nie będzie stołować w restauracjach. Powstanie wiele takich kantyn w stylu barów mlecznych, gdzie będzie dobre i tanie jedzenie – wyjaśnił Marcin Wachowicz.

– Odczucie tej pandemii będzie jeszcze trochę trwało w nas. Warszawa, która jest miastem biznesowym, szybciej wróci do formy. Gorzej z miastami turystycznymi jak np. Kraków czy Gdańsk. Takie miasta będą mieć spory problem, zanim u nich wszystko wróci do regularności sprzed pandemii – dodał.

Czytaj więcej w strefie premium na portalspozywczy.pl: Marcin Wachowicz: ludzie potrzebują knajp jak powietrza (duży wywiad)

Czytaj również: Marcin Wachowicz: gastronomia nigdy nie była zsolidaryzowana

Czytaj również: Marcin Wachowicz: Nie zarabiamy, ale tym co robimy, promujemy się

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.