Otworzyliśmy teraz lokal w Gdyni, a tych punktów będzie przybywać na naszej mapie, ze względu nato, że ta działalność sprawdza się – powiedział w rozmowie z horecatrends.pl Marek Kondrat.
Jakub Szymanek: Kondrat Wina Wybrane to nie tylko sklepy, ale także winebary. Pandemia i kolejne lockdowny mocno zawirowały sektorem gastronomicznym. Czy sklep stacjonarny i sprzedaż wina online zrekompensowały zamknięcie winebarów?
Marek Kondrat: Pandemia ograniczyła nas w sferze gastronomicznej, natomiast zrekompensowała straty wynikające z zamknięcia w postaci zwiększonej liczby naszych klientów na platformie do zakupu online, którzy poszukiwali naszych win z usługą dostawy do domu.
Z kolei nasze winebary łączą w sobie elementy restauracji i sklepu, w związku z tym podczas pandemii i lockdownu działały wyłącznie w formie sklepu. Dla nas była to sytuacja, która zmusiła do działań, których nie przewidywaliśmy.
Okazało się, że osoby, które w tamtym czasie odwiedzały nasze sklepy, teraz wróciły do nas, bo chcą na miejscu spróbować wina. Dzięki nim lokale ponownie tętnią życiem.
Otworzyliśmy teraz lokal w Gdyni, a tych punktów będzie przybywać na naszej mapie, albowiem ta działalność sprawdza się. A zawsze zabiegaliśmy o to, żeby nasi klienci delektowali się winem nie tylko w domach, ale również w lokalu, razem z jedzeniem, które dobrze łączy się z winem, ucząc tym samym komponowania jedzenia z winem.
Jaka jest obecna strategia działania marki Kondrat Wina Wybrane?
Firma rozwija się dobrze. System budowania marki mamy taki sam, jak na początku naszej przygody z winem. Pięć sklepów z dziesięciu jest nasze, a drugie pięć działa na zasadzie franczyzy i planujemy dalsze otwarcia. Jak już wspomniałem, nasz system działania sprawdza się, dlatego rekrutujemy i odpowiadamy pozytywnie wszystkim tym, którzy chcą takie miejsce pod naszą marką prowadzić.
Takie lokale działają już w Bydgoszczy, Gdyni, Wrocławiu, Przemyślu i w Poznaniu. Z kolei dwa sklepy w Krakowie, dwa w Warszawie i jeden w Katowicach to nasza własność. Obecnie jesteśmy na etapie podpisywania kolejnej umowy franczyzowej na warszawskim Ursynowie.
Dalsza część wywiadu z Markiem Kondratem wkrótce na naszych serwisach horecatrends.pl i portalspozywczy.pl.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.