Rekordowa sprzedaż McDonald's. Mata pomógł!



Magdalena Brzózka; www.horecatrends.pl - 25 listopada 2021 11:36


Historyczna współpracy McDonald's z raperem Mata za nami. Warto było? - Pierwszy tydzień kampanii z Matą był to dla nas trzecim najlepszym tygodniem w historii firmy w Polsce, zarówno pod względem liczby transakcji, jak i osiągniętej wartości sprzedaży - mówi Tomasz Dębowski dyrektor marketingu McDonald’s.

Mata przejął McDonald's. Koniec historycznej promocji

Od 18 października do 21 listopada 2021 w sieci McDonald's dostępny był zestaw znanego rapera - Maty. Znalazły się w nim potrójny cheesburger, vanilla matcha latte (matchak latte) oraz średnie frytki. 

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Mata w McDonald's. Jaka sprzedaż?

Eksperci od influencer marketingu podejrzewają, że stawka Maty, jaką mógł otrzymać za współpracę z siecią, mierzona jest nie w setkach tysięcy a jednak w milionach złotych - informuje innpoland.pl.

Ambasador marki, nie tylko wystąpił w kampanii McDonald’s, ale także wizerunkiem promuje również kolekcję ubrań: bluzy (dwa rodzaje), koszulkę z długim rękawem, kamizelkę i t-shirty (trzy wzory). 

- Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 60 proc. w stosunku do analogicznego okresu rok temu. To nie jedyny rekord, jaki pobiliśmy dzięki współpracy z najpopularniejszym raperem w Polsce - zapewnia Tomasz Dębowski.

18 października, czyli pierwszego dnia startu kampanii „Mata przejmuje Matę” odnotowaliśmy dzienny rekord odwiedzin aplikacji McDonald’s. Do 2 listopada średnia dzienna liczba unikalnych użytkowników była wyższa o 150% (ponad dwukrotnie) w porównaniu do średniej z całego ostatniego miesiąca przed startem kampanii – mówi Tomasz Dębowski, dyrektor marketingu, McDonald’s Polska.

Mata i McDonalds - współpraca idealna?

- Chcemy być blisko naszych gości, dlatego angażujemy się we współpracę z artystami, których twórczość ma dla nich znaczenie. Kampania „Mata przejmuje Maka” i partnerstwo z raperem są przykładem tego podejścia. Strategia, którą przyjęliśmy przyniosła bardzo dobre rezultaty biznesowe, co potwierdzają nasze wyniki sprzedaży - zapewnia ekspert McDonald's.