Partnerzy portalu
McDonald's będzie musiał usunąć w Gdańsku słupy z logo sieci? McDonald's będzie musiał usunąć w Gdańsku słupy z logiem sieci? fot. shutterstock

McDonald's będzie musiał usunąć w Gdańsku słupy z logo sieci?

Autor: Nowy Marketing Data: 24 lutego 2021 15:49

Według obowiązującej w Gdańsku uchwały krajobrazowej z miasta muszą zniknąć słupy z gigantycznymi logotypami. McDonald’s oraz Lidl nie zgadzają się z przepisami i zaskarżyły uchwałę do sądu - informuje "Nowy Marketing".

Uchwała Krajobrazowa Gdańska obowiązuje od 2018 roku. Na mocy przepisów musiały zostać usunięte nie tylko billboardy czy bannery reklamowe, ale również szyldy oraz słupy z gigantycznymi logotypami marek. Z tym ostatnim nie zgadza się m.in. McDonald’s. Przedstawiciele marki stwierdzili bowiem, że wysokie pylony z nazwą własną marki są kluczowe dla prowadzenia tego typu działalności gastronomicznej.

W związku z tym marka McDonald’s zdecydowała się złożyć skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku. Podobny pozew wpłynął do sądu od sieci Lidl oraz zarządcy budynku, w którym mieści się Leroy Merlin przy al. Grunwaldzkiej.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak podała Gazeta Wyborcza, skarżący uznali, że „gdańska uchwała krajobrazowa jest niezgodną z polskim prawem, czyli z Ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym bądź szerzej, z Konstytucją RP”.

Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald's Polska stoi na stanowisku, że pylony z nazwą własną marki lub logotypem są elementem oznaczenia restauracji.

- Decyzje władz samorządowych dotyczące uchwał krajobrazowych w poszczególnych regionach Polski są bardzo zróżnicowane. Prowadzimy dialog z lokalnymi władzami, wskazując na uwarunkowania naszej działalności. Pylony z nazwą własną marki lub logotypem są elementem oznaczenia naszych restauracji i są każdorazowo umieszczane na podstawie prawomocnego pozwolenia na budowę wydanego przez organ administracji publicznej. Przedsiębiorca ponosi koszty ich produkcji i umiejscowienia. W naszej opinii wraz z innymi prawnie chronionymi wartościami wynikającymi z prawa własności i swobody prowadzenia działalności gospodarczej, prawa nabyte powinny zostać uwzględnione w ramach wprowadzania miejscowej uchwały krajobrazowej. Z tego też względu złożyliśmy skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku –  powiedziała Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald's Polska.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz