Partnerzy portalu
McDonald's, Burger King i KFC wciąż działają w Rosji. Aktywiści wzywają do bojkotu marek Część marek jak: McDonald's, Burger King, KFC, Coca Cola czy Pepsi ciągle aktywnie działa w Rosji. / fot. unsplash/Aleks Dorohovich

McDonald's, Burger King i KFC wciąż działają w Rosji. Aktywiści wzywają do bojkotu marek

Przez wojnę wywołaną przez Rosję w Ukrainie kolejni globalni producenci z różnych branż wycofują swoje usługi i produkty z Rosji. Część marek jak: McDonald's, Burger King, KFC, Coca Cola czy Pepsi jednak ciągle aktywnie działa w Rosji.

Autor: oprac. JS Data: 08 marca 2022 13:44

McDonald’s, KFC i Papa John's pozostają otwarte w Rosji

Jak pisze portal wirtualnemedia.pl, sieci McDonald’s i KFC wciąż działają w Rosji, natomiast zamknęły swoje lokale w Ukrainie.

- McDonald’s i KFC, które w Rosji wciąż działają, zamknęły swoje lokale w Ukrainie, a w mediach społecznościowych informują, że zapewniają tam - za pośrednictwem lokalnych władz - wyżywienie walczącym w obronie ojczyzny - czytamy w artykule. 

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W Rosji pozostają ciągle otwarte również lokale działające pod szyldem Papa John's.

- Sieć pizzerii Papa John's podkreśliła, że restauracje tej marki w Rosji są własnością lokalnych firm. „Nie planujemy prosić niezależnego franczyzobiorcy, który jest właścicielem i operatorem sklepów Papa Johns w Rosji, o zamknięcie ich sklepów” – wyjaśnia producent pizzy - dodaje portal.

Aktywiści wzywają do bojkotu marek, które ciągle działają w Rosji

Z kolei aktywiści na całym świecie wzywają do bojkotu wszystkich marek, które do tej pory nie wycofały swoich produktów i usług z Rosji. Jak informuje serwis dlahandlu.pl, pomimo nieprzychylnych reakcji w internecie, niektóre marki ciągle prowadzą swoją działalność w Rosji.

- Trendy na Twitterze, w tym #BoycottCocaCola, pojawiły się w weekend, gdy okazało się, że firma, która ma 10 rozlewni w Rosji, nie wprowadza żadnych zmian w działalności po wybuchu wojny na Ukrainie - czytamy w artykule. 

- Jednak pomimo nacisków opinii publicznej kilka globalnych marek milczy w tej sprawie, w tym Coca Cola, Pepsi i McDonalds - dodaje portal. 

Zdaniem ekspertów, którzy swoją opinią podzielili się z portalem wirtualnemedia.pl, kryzys wizerunkowy dla tych marek może być mniej szkodliwy niż kryzys biznesowy. Czy tak rzeczywiście będzie? Rzeczywistość wkrótce zweryfikuje to. 

Czytaj również: Bojkot rosyjskich marek. Czy odróżniamy je od ukraińskich? LISTA 100 marek ukraińskich

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • kajman

    Biznes rządzi się swoimi prawami .
  • Mark

    Proponuję dołączyć do bojkotu marek i sklepów chińskich, Lenovo, Huawei, Xiaomi, Oppo, sklepów Aliexpress, Alibaba, skoro popierają agresora to nie za nasze pieniądze.
  • John50

    Popieram pomimo uwielbiam Mc Donald ale do czasu jak tam pracuje Moja Firma Na MOJE PIENIĄDZE NIE MOŻE LICZYĆ .