McDonald's ogłosił wyniki za drugi kwartał zakończony 30 czerwca 2022 r. Sieć fast food odnotowała porównywalną sprzedaż i zysk powyżej oczekiwań rynkowych - mimo że koszty wzrosły.
McDonald's odnotował porównywalną sprzedaż i zysk powyżej oczekiwań rynkowych w II kw. 2022 r., mimo że koszty wzrosły. Sieć skorzystała na stałym popycie online, premierach nowych produktów i wyższych cenach w menu.
Globalna sprzedaż w tych samych lokalach sieci wzrosła o prawie 10% w drugim kwartale w porównaniu z oczekiwanym wzrostem o 6,5%.
Sprzedaż w zakresie online, z uwzględnieniem lokali zarządzanych przez McDonald's i lokali działających na zasadzie franczyzny przekroczyła na sześciu największych rynkach sieci w II kwartale 6 mld dolarów, stanowiąc niemal jedną trzecią całej sprzedaży.
Aby przyciągnąć klientów, McDonald's wprowadził ekskluzywne opcje do oferty online, które zwiększyły liczbę pobrań aplikacji. Na wyniki w II kw. pozytywnie wpłynęło również wprowadzenie nowości do oferty, w tym Spicy Chicken McNuggets czy Chocolatey Pretzel McFlurry.
Liczba klientów na zamówienie spadła, a sprzedaż drive-thru, która gwałtownie wzrosła podczas pandemii, spadła w II kw. 2022 r. do poziomu sprzed pandemii po ponownym otwarciu restauracji.
McDonald's spodziewa się, że koszty żywności i papieru w tym roku wzrosną o 12% do 14%.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.