Partnerzy portalu
McDonald’s i Mata. Czy kampania pomoże czy zaszkodzi gigantowi? Do 21 listopada w McDonalds można zamówić zestaw znanego rapera/ fot. za YouTube

McDonald’s i Mata. Czy kampania pomoże czy zaszkodzi gigantowi?

Nie milkną w sieci komentarze dotyczące tej kampanii McDonald’s i Maty. Agencja Inquiry sprawdziła w badaniu YouGov BrandIndex, jakie było jej oddziaływanie na wizerunek i pozycję marki.

Autor: horecatrends.pl Data: 02 listopada 2021 09:29

Od 18 października w sieci McDonald’s dostępne jest zapowiadane wcześniej i szeroko reklamowane menu sygnowane przez młodego rapera Matę (Michał Matczak). Jakie było oddziaływanie kampanii na wizerunek marki McDonald’s ? Sprawdziła to agencja Inquiry.

Reklama  McDonald’s i Maty przyciągnęła młodych konsumentów

Na podstawie danych z ostatniego tygodnia można jasno powiedzieć, że kampania McDonald’s była strzałem w dziesiątkę - ale tylko w grupie wiekowej 18-29 lat. Pokazują to odpowiedzi na pytanie „O których restauracjach słyszałeś coś pozytywnego w ciągu ostatnich 2 tygodniu?”. W okresie od połowy lipca do połowy września br. wskaźnik ten w grupie 18-29 lat dla McDonald’s wynosił około 43%, we wrześniu spadł o 7 p.p. do poziomu 36%.  Natomiast w okresie 15-28 października wynosił aż 60%, co oznacza ogromne zainteresowanie kampanią i pozytywny odbiór. Co ciekawe, w innych grupach wiekowych nie odnotowano takiego efektu.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Za pozytywnymi opiniami wśród młodych ludzi idzie w ślad poprawa wizerunku McDonald’s: dla przykładu, w ostatnim tygodniu ocena pod względem „value for money” dla McDonald’s poprawiła się w grupie wiekowej 18-29 lat aż o 13 p.p., obserwujemy przy tym duży wzrost satysfakcji klientów. Mimo to nie zanotowano (jeszcze?) zwiększonego napływu nowych klientów (odsetek osób, które kupiły coś w McDonald’s w ciągu ostatniego miesiąca pozostaje stały).

Jednocześnie w ciągu ostatnich 2 tygodni obserwujemy niewielki wzrost negatywnych opinii w grupie wiekowej 30-44 lata i znaczny spadek w kontekście rozważania zakupu, a także spadek wskaźników wizerunkowych, takich jak opinia o jakości. To ważna grupa docelowa, bo często są to rodzice, którzy decydują, gdzie pójdą na obiad z dziećmi. Jeśli ten negatywny trend się utrzyma, może się okazać, że kampania przyniesie mieszany efekt.

Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry komentuje: Rezultaty kampanii z Michałem Matczakiem w grupie 18-29 lat są wyjątkowe. McDonald’s pokazuje, że w dzisiejszych czasach w komunikacji warto przełamywać standardy i sięgać po świeże tematy. Jednocześnie widzimy, że Generacja Z, która weszła już w dorosłość i niedługo zacznie kształtować rynek konsumencki, wymaga zupełnie nowej narracji. Nie jest jednak jasne, czy da się pogodzić Matę z wizerunkiem ciepłej, rodzinnej marki.

Zestaw Maty - ile ma kalorii?

Do kiedy zestaw Maty w McDonald's?

 

 

Mata w McDonald's: Bosacka miażdży skład zestawu rapera

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.