Partnerzy portalu
McDonald's: Ile zarobił w 2020? McDonald’s: Sprzedaż zmalała przez COVID; fot. shutterstock

McDonald's: Ile zarobił w 2020?

Autor: dlahandlu Data: 29 października 2021 17:48

Zysk sieci McDonalds za 2020 r. to ponad 190 mln zł. W 2019 r. było to 231,5 mln zł. Pomimo spadku zysku firma podaje, że obecna sprzedaż jest wyższa niż w rekordowym 2019 roku.

McDonald’s: Sprzedaż zmalała przez COVID

Na skutek licznych ograniczeń związanych z szerzeniem się pandemii COVID-19 - sprzedaż we wszystkich obiektach działających w ramach systemu McDonald’s w Polsce zmalała w porównaniu z 2019 rokiem o 6.5%. Najbardziej ucierpiała sprzedaż w lokalach wynajmowanych bez linii Drive i w galeriach handlowych, podczas gdy sprzedaż w niektórych punktach z silną linią Drive była nawet wyższa od tej z 2019 roku.

- W 2020 roku koszty materiałów i opakowań rosły umiarkowanie. Ceny wołowiny, mięsa drobiowego, ziemniaków, bułek, sera i sałaty, mają istotne znaczenie dla zyskowności spółki. W roku 2020 cena mięsa wołowego była o około 3%, a cena bułek o około 6% wyższa od średnich cen tych materiałów w 2019 roku, podczas gdy cena ziemniaków była na porównywalnym poziomie, a mięsa drobiowego i sera nieznacznie niższa od tej płaconej w roku 2019. Ogółem, średni ważony wzrost kosztów materiałów w roku 2020 wyniósł około 1.5%. Na skutek niższej sprzedaży, wyższych kosztów materiałów, wzrostu o 10.5% stawki godzinowej, a także istotnie niższego zysku ze zbycia aktywów trwałych, zysk netto spółki w 2020 roku, w kwocie 190.8 miliona złotych, nawet pomimo otrzymanych świadczeń rządowych chroniących miejsca pracy, był o 17.6% niższy od tego w roku poprzednim. - opisuje McDonald's Polska.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W opinii zarządu firmy wzrostowy trend sprzedaży, trwający od połowy 2005 roku, w nadchodzących latach, pomimo chwilowego spowolnienia w 2020 roku na skutek ograniczeń wywołanych pandemią (COVID-19), powinien zostać utrzymany. Będzie to bezpośrednim wynikiem kontynuowania wdrażanej od 2006 roku długoterminowej strategii rozwoju firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz