Partnerzy portalu
McDonald's nie wykorzystał potencjału Maty? Zestaw Maty w McDonald's; fot. za YouTube

McDonald's nie wykorzystał potencjału Maty?

Jak ocenia Jacek Roszkowski, szef działu analiz w Brand24, zestaw Maty w McDonald's jest przykładem świetnego pomysłu, który okazał się niewykorzystaną szansą.

Autor: www.portalspozywczy.pl Data: 29 listopada 2021 10:42

McDonald's - trafiona decyzja o współpracy z Matą

Jacek Roszkowski, szef działu analiz w Brand24 podkreśla, że dane o sile buzzu pokazują, że decyzja o nawiązaniu współpracy pomiędzy McDonald's a Matą i stworzeniu wspólnego produktu była trafiona w punkt.

- Mata jest jednym z najpopularniejszych artystów w 2021 roku. Jego piosenki uzyskują miliony wyświetleń, zwłaszcza na TikToku. Dla przykładu, piosenka Szafir wygenerowała prawie 200 milionów wyświetleń tylko na samym TikToku. Był więc bardzo duży potencjał na wejściu. I tak też się stało. Od 15 października do wczoraj siła buzzu o zestawie Maty wyniosła 76,4 milionów kontaktów, a w tym czasie siła buzzu o marce McDonald's (oczywiście bez buzzu o zestawie Maty) wyniosła 32,4 miliony. Buzz o zestawie uzyskał też prawie 7 milionów polubień, udostępnień i komentarzy. We wcześniejszych miesiącach buzz o marce McDonald' oscylował na poziomie około 20 milionów kontaktów, a w samym październiku zbliżyła się do prawie 100 milionów kontaktów! Wpływ akcji na buzzu jest więc bardzo wymierny i tego można było się spodziewać - wskazuje.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Vanilla Matcha Latte pogrążyła zestaw Maty

Analityk zauważa jednak, że przyglądając się dokładniej strukturze buzzu okazuje się, że jest źle.

- Aż 42,1% siły buzzu wygenerowały treści negatywne, a zwłaszcza negatywne opinie o zestawie. Treści pozytywne stanowiły jedynie 16,6% siły buzzu. W efekcie buzz uzyskał negatywną wartość aż 4,5 milion złotych. To tak jakby zrobiono kampanię reklamową zniechęcającą do zestawu Maty i wydano realnie właśnie te 4,5 miliona złotych - dodaje.

Jakie są przyczyny tak złych opinii o Zestawie Maty? Według Roszkowskiego wynikają one w zdecydowanej większości z negatywnego odbioru produktu.

- Głównym winowajcą wskazywanym w opiniach jest Vanilla Matcha Latte z zestawu, chociaż pojawiają się też negatywne oceny innych elementów zestawu. Zestaw nie sprostał oczekiwaniom konsumentów - wskazuje.

Więcej na www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.