Partnerzy portalu
McDonald's nie wykorzystał potencjału Maty? Zestaw Maty w McDonald's; fot. za YouTube

McDonald's nie wykorzystał potencjału Maty?

Autor: www.portalspozywczy.pl Data: 29 listopada 2021 10:42

Jak ocenia Jacek Roszkowski, szef działu analiz w Brand24, zestaw Maty w McDonald's jest przykładem świetnego pomysłu, który okazał się niewykorzystaną szansą.

McDonald's - trafiona decyzja o współpracy z Matą

Jacek Roszkowski, szef działu analiz w Brand24 podkreśla, że dane o sile buzzu pokazują, że decyzja o nawiązaniu współpracy pomiędzy McDonald's a Matą i stworzeniu wspólnego produktu była trafiona w punkt.

- Mata jest jednym z najpopularniejszych artystów w 2021 roku. Jego piosenki uzyskują miliony wyświetleń, zwłaszcza na TikToku. Dla przykładu, piosenka Szafir wygenerowała prawie 200 milionów wyświetleń tylko na samym TikToku. Był więc bardzo duży potencjał na wejściu. I tak też się stało. Od 15 października do wczoraj siła buzzu o zestawie Maty wyniosła 76,4 milionów kontaktów, a w tym czasie siła buzzu o marce McDonald's (oczywiście bez buzzu o zestawie Maty) wyniosła 32,4 miliony. Buzz o zestawie uzyskał też prawie 7 milionów polubień, udostępnień i komentarzy. We wcześniejszych miesiącach buzz o marce McDonald' oscylował na poziomie około 20 milionów kontaktów, a w samym październiku zbliżyła się do prawie 100 milionów kontaktów! Wpływ akcji na buzzu jest więc bardzo wymierny i tego można było się spodziewać - wskazuje.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Vanilla Matcha Latte pogrążyła zestaw Maty

Analityk zauważa jednak, że przyglądając się dokładniej strukturze buzzu okazuje się, że jest źle.

- Aż 42,1% siły buzzu wygenerowały treści negatywne, a zwłaszcza negatywne opinie o zestawie. Treści pozytywne stanowiły jedynie 16,6% siły buzzu. W efekcie buzz uzyskał negatywną wartość aż 4,5 milion złotych. To tak jakby zrobiono kampanię reklamową zniechęcającą do zestawu Maty i wydano realnie właśnie te 4,5 miliona złotych - dodaje.

Jakie są przyczyny tak złych opinii o Zestawie Maty? Według Roszkowskiego wynikają one w zdecydowanej większości z negatywnego odbioru produktu.

- Głównym winowajcą wskazywanym w opiniach jest Vanilla Matcha Latte z zestawu, chociaż pojawiają się też negatywne oceny innych elementów zestawu. Zestaw nie sprostał oczekiwaniom konsumentów - wskazuje.

Więcej na www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz