Jak ocenia Jacek Roszkowski, szef działu analiz w Brand24, zestaw Maty w McDonald's jest przykładem świetnego pomysłu, który okazał się niewykorzystaną szansą.
Jacek Roszkowski, szef działu analiz w Brand24 podkreśla, że dane o sile buzzu pokazują, że decyzja o nawiązaniu współpracy pomiędzy McDonald's a Matą i stworzeniu wspólnego produktu była trafiona w punkt.
- Mata jest jednym z najpopularniejszych artystów w 2021 roku. Jego piosenki uzyskują miliony wyświetleń, zwłaszcza na TikToku. Dla przykładu, piosenka Szafir wygenerowała prawie 200 milionów wyświetleń tylko na samym TikToku. Był więc bardzo duży potencjał na wejściu. I tak też się stało. Od 15 października do wczoraj siła buzzu o zestawie Maty wyniosła 76,4 milionów kontaktów, a w tym czasie siła buzzu o marce McDonald's (oczywiście bez buzzu o zestawie Maty) wyniosła 32,4 miliony. Buzz o zestawie uzyskał też prawie 7 milionów polubień, udostępnień i komentarzy. We wcześniejszych miesiącach buzz o marce McDonald' oscylował na poziomie około 20 milionów kontaktów, a w samym październiku zbliżyła się do prawie 100 milionów kontaktów! Wpływ akcji na buzzu jest więc bardzo wymierny i tego można było się spodziewać - wskazuje.
Analityk zauważa jednak, że przyglądając się dokładniej strukturze buzzu okazuje się, że jest źle.
- Aż 42,1% siły buzzu wygenerowały treści negatywne, a zwłaszcza negatywne opinie o zestawie. Treści pozytywne stanowiły jedynie 16,6% siły buzzu. W efekcie buzz uzyskał negatywną wartość aż 4,5 milion złotych. To tak jakby zrobiono kampanię reklamową zniechęcającą do zestawu Maty i wydano realnie właśnie te 4,5 miliona złotych - dodaje.
Jakie są przyczyny tak złych opinii o Zestawie Maty? Według Roszkowskiego wynikają one w zdecydowanej większości z negatywnego odbioru produktu.
- Głównym winowajcą wskazywanym w opiniach jest Vanilla Matcha Latte z zestawu, chociaż pojawiają się też negatywne oceny innych elementów zestawu. Zestaw nie sprostał oczekiwaniom konsumentów - wskazuje.
Więcej na www.portalspozywczy.pl.