Wujek Wania nie planuje uruchomienia sieci restauracji typu fast food w miejscu McDonald's. Tamto logo było memem - zapewnia Rusopole Brands, do którego należy znak towarowy "Wujek Wania".
''(...) osoby prawne holdingu Ruspole Brands i marka „Wujek Wania” nie są powiązane z logo stworzonym jako mem za pomocą odwróconej litery „M” sieci gastronomicznej „ Mc Donalds ”, która ma zarys litery „V” w cyrylicy . Krążące w Internecie informacje o rzekomych planach zastąpienia marki McDonald's naszą marką Wujek Wania są fałszywe'' - poinformował na swojej stronie internetowej holding Rusopole.
Firma dodała też, że faktycznie posiada znak towarowy ''Wujek Wania'', która obejmuje placówki gastronomiczne.
''W związku z tym osoby używające znaku towarowego Uncle Vanya w swoich zdjęciach gastronomicznych mogą podlegać roszczeniom odszkodowawczym'' - czytamy w oświadczeniu.
Obecnie holding Rusopole Brands nie rozważa uruchomienia sieci placówek gastronomicznych, ale nie wyklucza takiego pomysłu w przyszłości.
Marka Uncle Vanya jest na rynku rosyjskim od 1999 r. Jest liderem na rynku konserw warzywnych w Rosji, ale produkty pod tą marką są dostępne również w USA, Kanadzie, Niemczech, Izraelu, Estonii, Kazachstanie, Chinach, Australii i wielu innych krajach. Pod marką Uncle Vanya sprzedawane są m.in. marynowane warzywa, przekąski warzywne, sosy i dania gotowe.
Czytaj też: Wujek Wania zastąpi McDonald's w Rosji? Logo to przewrócone ''złote łuki''
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.