McDonald's chwali się wynikiem. Podwyżki cen i online pomogły McDonald's zakończył drugi kwartał ze sprzedażą i zyskiem powyżej oczekiwań. Co pomogło? Podnoszenie cen i mocniejsze wejście w online./fot. Pixabay

McDonald's chwali się wynikiem. Podwyżki cen i online pomogły

Autor: MB Data: 26 lipca 2022 17:26

McDonald's ogłosił wyniki za drugi kwartał zakończony 30 czerwca 2022 r. Sieć fast food odnotowała porównywalną sprzedaż i zysk powyżej oczekiwań rynkowych - mimo że koszty wzrosły.

  • Globalna sprzedaż sieci fast food McDonald's w tych samych sklepach wzrosła w drugim kwartale o niemal 10%. Prognozy zakładały wzrost na poziomie 6,5%.
  • McDonald's osiągnął satysfakcjonujące wyniki na wszystkich głównych rynkach.
  • Sieć skorzystała na stałym popycie online, premierach nowych produktów i wyższych cenach.

McDonald's: Wyższe ceny w menu i sprzedaż  online w II kw. 2022 r.

McDonald's odnotował porównywalną sprzedaż i zysk powyżej oczekiwań rynkowych w II kw. 2022 r., mimo że koszty wzrosły. Sieć skorzystała na stałym popycie online, premierach nowych produktów i wyższych cenach w menu.

Globalna sprzedaż w tych samych lokalach sieci wzrosła o prawie 10% w drugim kwartale w porównaniu z oczekiwanym wzrostem o 6,5%.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sprzedaż w zakresie online, z uwzględnieniem lokali zarządzanych przez McDonald's i lokali działających na zasadzie franczyzny przekroczyła na sześciu największych rynkach sieci w II kwartale 6 mld dolarów, stanowiąc niemal jedną trzecią całej sprzedaży. 

Aby przyciągnąć klientów, McDonald's wprowadził ekskluzywne opcje do oferty online, które zwiększyły liczbę pobrań aplikacji. Na wyniki w II kw. pozytywnie wpłynęło również wprowadzenie nowości do oferty, w tym Spicy Chicken McNuggets czy Chocolatey Pretzel McFlurry.

Liczba klientów na zamówienie spadła, a sprzedaż drive-thru, która gwałtownie wzrosła podczas pandemii, spadła w II kw. 2022 r. do poziomu sprzed pandemii po ponownym otwarciu restauracji.

McDonald's spodziewa się, że koszty żywności i papieru w tym roku wzrosną o 12% do 14%.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz