Partnerzy portalu
McDonald's zmienia sposób przygotowania burgerów McDonald's zmienia sposób przygotowywania popularnych burgerów, fot. shutterstock

McDonald's zmienia sposób przygotowania burgerów

McDonald’s wprowadził szereg zmian w sposobie przygotowania m.in. m.in. McRoyala, Cheeseburgera, Hamburgera, WieśMaca i McDouble.

Autor: portalspozywczy.pl Data: 28 maja 2020 08:54

Jak informuje McDonald’s zmiany w sposobie przygotowania klasycznej oferty to odpowiedź na potrzeby konsumentów, którzy poszukują jeszcze intensywniejszych doznań smakowych. Polska jest trzecim rynkiem na świecie, po Australii i Kanadzie, który wprowadził nowy proces przygotowania burgerów.

- To największa zmiana, jakiej dokonaliśmy w naszych burgerach od ponad 20 lat. Modyfikacja obejmuje kilkanaście drobnych usprawnień w procesie przygotowania czy ustawieniach sprzętu, które w sumie dają istotną różnicę w smaku. Przygotowanie do tej zmiany w skali globalnej trwało ponad 3 lata, przeprowadziliśmy setki testów i badań. Warto podkreślić, że Polska jest pierwszym krajem w Europie, który wprowadza do restauracji burgery przygotowywane według nowych procedur – informuje Krzysztof Czarnecki, odpowiedzialny za wprowadzenie zmian w McDonald’s Polska.

Nowa bułka w Big Mac, McRoyal, Cheeseburger, Hamburger, WieśMac czy McDouble jest ciemniejsza i lepiej wypieczona, stworzona w oparciu o zmienioną recepturę. Mięso w burgerach jest poddawane procesowi grillowania według nowych zasad, które sprawiają, że jest ono jeszcze bardziej soczyste. Podczas grillowania bezpośrednio do wołowiny dodawana jest cebulka, która nadaje jej wyrazistego smaku. Ponadto temperatura grilla jest wyższa, co sprawia, że burger jest bardziej gorący. Dodawany do niego ser pod wpływem temperatury rozpływa się w burgerze. Całość kompozycji uzupełniają świeże warzywa.

Sposób przygotowania burgerów został udoskonalony, jednak to, co wpływa na jakość produktów, pozostaje niezmienne. W skład burgerów wchodzi wołowina z zakładów OSI w Ostródzie. Mięso nie zawiera żadnych ulepszaczy smaku i konserwantów, a jedynymi przyprawami są sól i pieprz dodawane na etapie smażenia. Warzywa dostarcza do restauracji McDonald’s Green Factory – lokalna firma spod Poznania oraz Eisberg z Legnicy, zaś pieczywo – Aryzta z zakładów produkcyjnych w Strzegomiu i Michałowie-Reginowie.

- Jesteśmy dostawcą pieczywa dla McDonald’s od momentu otwarcia pierwszej restauracji w Polsce. Uczestnictwo w projekcie zmian w kultowych burgerach było dla nas wyzwaniem, ale także uznaniem dla naszego doświadczenia piekarskiego. W oparciu o polską mąkę, drożdże, cukier i inne lokalne surowce upiekliśmy zupełnie nowe bułki, które wyglądem, strukturą ciasta czy smakiem idealnie komponują się z soczystym mięsem i innymi składnikami. Receptura naszych bułek będzie teraz wykorzystywana przez innych piekarzy w Europie dostarczających pieczywo do McDonald’s na innych rynkach – mówi Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Aryzta Polska.

Współpraca z dostawcami oraz proces przygotowania produktów jest kontrolowany na każdym etapie: od pola, przez zakład przetwórczy, aż po restauracje. W lokalach funkcjonuje specjalny, elektroniczny system, który sprawdza kluczowe parametry, takie jak temperatura grilla, stopień wysmażenia mięsa czy wypieczenia bułki. Inwestycje w nowoczesne technologie umożliwiają precyzyjną weryfikację procesu przygotowania i jakości produktów.

- Nie ma dla nas nic ważniejszego niż bezpieczeństwo, jakość i smak naszych produktów. Dlatego kontrolujemy proces produkcji u naszych dostawców i proces przygotowywania burgerów w naszych restauracjach” – podkreśla Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald’s Polska.

Burgery McDonald’s w nowej odsłonie dostępne są we wszystkich restauracjach w kraju

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.