Partnerzy portalu
Mex Polska wycofuje się z realizacji założeń strategii fot. Facebook/Pankejk Gdańsk

Mex Polska wycofuje się z realizacji założeń strategii

Mex Polska szacuje, że przychody netto grupy w 2020 r. wyniosły 41,9 mln zł, w porównaniu do 75,3 mln w 2019 r. - podała spółka w komunikacie. Strata EBITDA w 2020 r. szacowana jest na 2,5 mln zł, a strata netto na 11,9 mln zł.

Autor: PAP Biznes Data: 15 kwietnia 2021 13:56

Dla porównania, w 2019 r. Mex Polska odnotował 12,6 mln zł zysku EBITDA oraz 2 mln zł zysku netto.
 
Spółka ocenia, że spadek wyników w 2020 r. to skutek wprowadzonego w Polsce okresowego przymusowego zamknięcia wszystkich lokali gastronomicznych.
 
"Dodatkowo przychody po otwarciu lokali gastronomicznych w pozostałym okresie roku 2020 były niższe niż w analogicznych okresach roku 2019, co było spowodowane obowiązującymi w lokalach gastronomicznych obostrzeniami sanitarnymi, wymuszającymi zmniejszenie liczby miejsc w salach konsumpcyjnych i ogródkach" - napisano w komunikacie.
 
Wpływ na wyniki miały także dokonane odpisy m.in. na wyposażenie zlikwidowanych lokali gastronomicznych, czy na nakłady inwestycyjne zainwestowane w zamknięte lokale.
 
Zarząd spółki zdecydował o wycofaniu się z realizacji założeń strategicznych na lata 2020-2022. Powodem są wprowadzone obostrzenia i zakazy w związku z pandemią - podała spółka w komunikacie.

"Lokale gastronomiczne Grupy na skutek wprowadzonego zakazu prowadzenia stacjonarnej działalności gastronomicznej, biorąc pod uwagę rok 2020 i 2021, nie prowadziły i do chwili obecnej nie prowadzą stacjonarnej działalności gastronomicznej łącznie przez ponad siedem miesięcy, a w większości pozostałych miesięcy wskazanego okresu prowadziły działalność w zaostrzonym reżimie sanitarnym, którego zasady uniemożliwiały uzyskanie wyników finansowych na poziomie generowanym w placówkach gastronomicznych grupy emitenta w latach poprzednich" - napisano w komunikacie.
 
Mex Polska podał, że po otwarciu placówek gastronomicznych działalność grupy będzie skoncentrowana na utrzymaniu płynności finansowej i odbudowie wyników oraz wielkości sieci, a następnie na jej rozwoju.
 
W przedstawionej w grudniu 2019 r. strategii rozwoju grupa zapowiadała, że w latach 2020–2022 planuje zwiększyć liczbę punktów gastronomicznych do 73 placówek.
 
Mex Polska zarządza lokalami gastronomicznymi i rozwija sieć posiadanych placówek, w której skład wchodzą koncepty gastronomiczne: „Pijalnia Wódki i Piwa”, „The Mexican”, “Prosty Temat” i naleśnikarnie „PanKejk”. 

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.