Partnerzy portalu
Mihiderka: Każdą znaną nam potrawę można zweganizować (wywiad) fot. Mihiderka

Mihiderka: Każdą znaną nam potrawę można zweganizować (wywiad)

Przyszłość kuchni wegańskiej, pokłosie zakazu handlu w niedziele, problemy z ekoopakowaniami, ograniczenia i możliwości rynku delivery - współwłaściciel sieci restauracji wegańskich Mihiderka szczerze o wyzwaniach i perspektywach rynku gastronomicznego.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 06 marca 2019 09:05

Horecatrends.pl: Jak rozwijała się Mihiderka w 2018 roku i jak duża jest już sieć?

Marcin Krysiński, współwłaściciel: Obecnie nasza sieć liczy już 8 lokali, z czego w pięciu dostępny jest także alkohol (piwo i wino). W 2018 nasza sieć powiększyła się o 3 lokale: nr 5 – we Wrocławiu przy pl. Dominikańskim (otwarcie 28.02.2018), nr 6 – w Arkadach Wrocławskich przy ul. Powstańców Śląskich (otwarcie 9.05.2018) i nr 7 – w Galerii Jurajskiej, Częstochowa ul. Wojska Polskiego (otwarcie 23.05.2018). Wstępnie planowaliśmy otwarcie Mihiderki w Galerii Libero (nr 8) również na rok 2018. Jednak tak się ułożyły różne okoliczności, że otwarcie tego lokalu nastąpiło 2.02.2019. Jednocześnie począwszy od majowego długiego weekendu przenieśliśmy się do nowej kuchni centralnej w Bytomiu. Dzięki temu znacząco poprawiły się nasze możliwości produkcyjne i logistyczne.

Rok 2018 był przełomowy w kwestii używanych przez nas opakowań na wynos oraz słomek i sztućców jednorazowych. Od mniej więcej przełomu maj-czerwiec przeszliśmy całkowicie na opakowania biodegradowalne. Wprowadziliśmy również takie słomki i sztućce jednorazowe.

W ramach rozwoju naszej oferty rozpoczęliśmy również sprzedaż naszych potraw w dostawie. Usługę dostawy realizujemy za pośrednictwem różnych firm – w zależności od ich dostępności dla danej lokalizacji. Pilotażowo rozpoczęliśmy od lokalu we Wrocławiu przy pl. Dominikańskim (Mihiderka nr 5) i po zebraniu doświadczeń rozszerzyliśmy ofertę dowozów także na lokal w Krakowie (Mihiderka nr 3). Z naszych obserwacji wynika, że generalnie klienci są zadowoleni z możliwości zamawiania naszego jedzenia z dostawą do domu/biura i liczymy na dalszy rozwój tego kanału sprzedaży.

Do przykrych dla nas wydarzeń możemy zaliczyć wprowadzenie ustawowego zakazu handlu w niedzielę. Ponieważ ponad połowa naszych lokali znajduje się w centrach lub galeriach handlowych, ponieśliśmy wymierne straty wynikające z radykalnego spadku liczby klientów odwiedzających te miejsca, a co za tym idzie nasze lokale. Szczególnie początkowe miesiące były dla nas na tyle dotkliwe, że zdecydowaliśmy się na zamykanie tychże lokali w niedziele niehandlowe. Po prostu koszty otwarcia w taką niedzielę były wyższe od uzyskiwanych przychodów. Dopiero w grudniu podjęliśmy kolejną próbę i otworzyliśmy testowo jeden z lokali w galerii handlowej 9.12 (jedyna niedziela niehandlowa w tamtym miesiącu). Wynik tego testu był dość zadowalający, zatem podjęliśmy decyzję o zmianie strategii w tym zakresie i otwieraniu lokali (za wyjątkiem M1 w Zabrzu – Mihiderka nr 2 – Centrum Handlowe jest całkowicie zamknięte w niedziele niehandlowe) również w niedziele niehandlowe w roku 2019.

Jakie są najbliższe plany?

Obecnie koncentrujemy się na udoskonalania procesów funkcjonalnych obejmujących całą organizację. Staramy się rozwijać sprzedaż w istniejących lokalach, także poprzez systematyczną rozbudowę dodatkowych kanałów sprzedaży – dostawa czy też zamówienia na wynos (odbiór własny), czy rezerwacji miejsca w lokalu z podaniem zamówionych dań na określoną godzinę. Prowadzimy też prace nad odpowiednim systemem do składania zamówień on-line. Wdrażamy także dostawy w kolejnym lokalu – tym razem w Gliwicach (Mihiderka nr 1), w tym przypadku przy współpracy ze specjalistyczną firmą kurierską, która zajmuje się wyłącznie dowożeniem jedzenia do klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.