Partnerzy portalu
Na jakie pozytywne zjawiska dla gastronomii może wpływać lockdown? Krzysztof Kaliciński, konsultant, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, trener biznesu i coach

Na jakie pozytywne zjawiska dla gastronomii może wpływać lockdown?

- Z działań adaptacyjnych i rozwiązań kryzysowych coraz bardziej wyłania nam się nowy obraz gastronomii. Doświadczanej ciężko przez sytuację, ale jak zawsze znajdującej rozwiązania i próbującej się dostosować. Cieszy mnie widok nowych lokali, których widać fokus na tym co w tej branży najistotniejsze, na szczegółach: jakość, opakowania, produkty, organizacji i ergonomii lokali. Nieważne, że wymuszone kryzysem. Ważna jest sama zmiana - komentuje dla www.horecatrends.pl, Krzysztof Kaliciński, konsultant, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, trener biznesu i coach.

Autor: PP, www.horecatrends.pl Data: 19 lutego 2021 07:30

- Nie spełniające oczekiwań, niewystarczające i spóźnione działania rządu. Trwające obostrzenia dla gastronomii z ryzykiem ich przedłużenia lub możliwymi ponowieniami w mniejszym lub większym reżimie. Za chwilę minie rok od pierwszego lockdownu. Rosnąca liczba bankructw. Tak wygląda aktualnie sytuacja, ale tym razem w moim komentarzu nie o tym - zaznacza Kaliciński.

W zamian postanowił skupić się na kilku spostrzeżeniach i faktach - jego zdaniem - pozytywnych, a dotyczących obecnej sytuacji oraz najbliższej perspektywy dla branży, jej powrotu do działania, odbudowy i rozwoju.

1. Nowe otwarcia

- Po pierwsze podczas minionego roku lokale gastronomiczne nie tylko się zamykały, ale otwierano również nowe. Mniejsze metrażowo, od razu przygotowane delivery (oferta, funkcjonalność). Nowe podejście do tego jaki w tej chwili powinien być lokal gastronomiczny jest już widoczne - mówi Kaliciński.

2. Delivery coraz sprawniejsze

Przyspieszonej ewolucji uległy rutyny i nawyki klientów. - Dostawa jedzenie czy zakupów do domu to w tej chwili norma. Klienci i dostawcy wypracowali rozwiązania, narzędzia i co najważniejsze przyzwyczajenia. Delivery jest z nami, zostanie i będzie coraz sprawniejsze i lepsze - mówi ekspert.

3. Klienci w delivery wydają znacznie więcej

- Średni koszyk zakupów w dostawie jest o 20-30% większy. Prosta psychologia: Klient w dostawie chce „już!”, wybiera szybko, bo jest głodny, domawia „coś jeszcze”, bo to proste i „skoro już ma jechać dostawa” i bez problemu płaci 7-10 zł kosztu dostawy. W jego głowie zostaje jednak całkowita cena: nie jak dotychczas 20-30 pln a 30-40 i więcej - tłumaczy Krzysztof Kaliciński.

4. Click & collect

Kolejne firmy wdrażają aplikacje click & collect. Obie strony (Klient i firma) muszą się oswoić, nauczyć i dopracować rozwiązania, niemniej ten proces już się zaczął i to jest pozytywne.

5. W oczekiwaniu na boom

- Przed nami bez wątpienia wiosenno-letni boom! Bo niewątpliwe obostrzenia będą zniesione lub nie będą tak dotkliwe, otworzą się ogródki letnie. Klienci po całej zimie spędzonej w domach będą chcieli odreagować. Co to oznacza dla branży? Mieliśmy próbkę kilka dni temu na Krupówkach. Warto być na to przygotowanym - radzie Krzysztof Kaliciński. Szczególnie, że:

6. W tym samym momencie

- Przez ponad trzy miesiące lokale gastronomiczne nie działały. Prawie rok ograniczonego. działania. Trzeba odbudować zespoły, zredefiniować ofertę, uruchomić dostawców itp. I wszyscy będą chcieliby zrobić w jednym momencie. 

7. Lepsza odsłona delivery

- W okresie letnim spadnie zapewne znaczenie delivery, ale bez wątpienia powróci jesienią w zapewne jeszcze lepszej odsłonie. Bo delivery to już nie rozwiązania na czas kryzysu. To nowy nawyk. I Klienci z niego nie zrezygnują z prostej przyczyny: szybkość, łatwość i coraz lepsza jakość produktów w dostawach - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.