W 2023 r. zadebiutują w Polsce m.in. dwie sieci restauracji. Na naszym rynku pojawić się ma również niemiecki dyskont niespożywczy Woolworth - informuje Business Insider.
Pierwsze lokale sieci Popeyes w Polsce mają pojawić się w 2023 roku. Siedziba firmy będzie we Wrocławiu. W planach otwarcie 600 restauracji w tych krajach w ciągu 10 lat.
Popeyes Louisiana Kitchen to amerykańska międzynarodowa sieć restauracji typu fast food ze smażonym kurczakiem, która powstała w 1972 w Nowym Orleanie. Obecnie jest spółką zależną firmy Restaurant Brands International. Popeyes ma ponad 3700 restauracji w USA, Portoryko i 30 krajach na całym świecie. Działa na zasadzie franczyzy. Od 2022 roku sieć obecna jest w Rumunii.
Jednak Popeyes to niejedyna sieć gastronomiczna, która w tym roku otworzy swój pierwszy lokal w Polsce. Debiut zapowiedział również Master Burger. Na pierwszą lokalizację sieć wybrała Centrum Handlowe Blue City w Warszawie.
Master Burger to sieć restauracji obecna na rynku czeskim od 20 lat i od 2 lat w Ukrainie. Posiada aż 8 lokalizacji w Kijowie, a obecnie otwiera pierwszy w Polsce lokal o powierzchni 79 mkw. w strefie restauracyjnej Blue City w Warszawie.
Portal Business Insider informuje, że największym wydarzeniem na rynku spożywczym w 2023 roku może być wejście do Polski niemieckiej sieci dyskontów niespożywczych Woolworth.
- Sieć widzi dla siebie potencjał w Polsce na poziomie 400 sklepów. Na razie wiadomo, że w maju 2023 r. jeden z nich ma rozpocząć działalność w Krakowie w parku handlowym Atut. Do kwietnia 2024 r. obiektów pod szyldem Woolworth w Polsce ma być od 15 do 25. W Niemczech sklepów sieci jest już ponad 500, ale możliwe jest ich podwojenie - informuje portal.
Więcej na Business Insider.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.