Partnerzy portalu
Największe sieci fastfoodowe starają się być bardziej eko - komentarz do reklamy Burger King Łukasz Gębka z zarządu Polskiej Izby Żywności Ekologicznej, prezes Farmy Świętokrzyskiej/ fot. PTWP

Największe sieci fastfoodowe starają się być bardziej eko - komentarz do reklamy Burger King

- Nowa reklama Burger Kinga to interesująca próba zmiany stereotypowego postrzegania fastfoodów jako żywności z gruntu niezdrowej, bo naszpikowanej konserwantami – mówi Łukasz Gębka z zarządu Polskiej Izby Żywności Ekologicznej, prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 21 lutego 2020 16:02

„Piękno braku sztucznych konserwantów” – to hasło towarzyszące niecodziennej reklamie Burger Kinga, którą amerykańska sieć fastfoodowa chce przyciągnąć… fanów zdrowej żywności. W niespełna minutowym filmiku pt. „Spleśniały Whopper” widzimy 34 dni rozkładu tej flagowej kanapki Burger Kinga, która stopniowo pokrywa się pleśniowym nalotem, podczas gdy w tle Dinah Washington śpiewa swój nastrojowy przebój z lat 50-tych „What a Difference a Day Makes”.

Zobacz: Burger King chwali się, że Whoopery pleśnieją (wideo)

„Niekonwencjonalny marketing” – pisze o reklamówce CNN. A Restaurant Brands International, czyli właściciel Burger Kinga chce stawiać na klientów poszukujących zdrowszych, organicznych produktów. Jest o kogo walczyć, bo – jako odnotowuje CNN - najnowsze badania Whole Foods pokazują, że ponad połowa tzw. millenialsów kupuje dziś więcej produktów ekologicznych niż przed pięcioma laty. Młodzi ludzie są gotowi zapłacić więcej za produkty z naturalnych, przyjaznych środowisku składników – wskazywały już w 2018 r. badania Nielsena.

Whoppera bez konserwantów można już dzisiaj spróbować w 400 restauracjach Burger Kinga w USA. Sieć obiecuje, że w 2020 roku produkt trafi do każdej z nich. – Wierzymy, że prawdziwe jedzenie smakuje lepiej, dlatego ciężko pracujemy, aby usunąć konserwanty, barwniki i sztuczne aromaty z oferowanego przez nas jedzenia we wszystkich lokalizacjach na całym świecie – mówi cytowany przez CNN Fernando Machado, dyrektor ds. marketingu Restaurant Brands International.

- Ta reklama Burger Kinga to interesująca próba zmiany stereotypowego postrzegania fastfoodów jako żywności z gruntu niezdrowej, bo naszpikowanej konserwantami – mówi nam Łukasz Gębka z zarządu Polskiej Izby Żywności Ekologicznej, prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Podkreśla jednocześnie, że już od kilku lat największe sieci fastfoodowe starają się być bardziej eko. - Taki jest globalny trend i nie chcą go przegapić. McDonald’s mówi wprost o zmianie  filozofii z „fast food” na „good food fast”. Postępuje redukcja plastikowych opakowań, ograniczane jest używanie antybiotyków w łańcuchu dostaw mięsa i powstaje oferta dla wegetarian, co jeszcze niedawno byłoby nie do pomyślenia. Co cieszy, globalne sieci otwierają się na lokalnych dostawców produktów ekologicznych – dodaje prezes Farmy Świętokrzyskiej, czołowego polskiego producenta ekologicznych warzyw, owoców i przetworów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.