×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Norweska Orkla większościowym udziałowcem polskiej sieci pizzerii Da Grasso
Da Grasso i Orkla sfinalizowały założenia umowy inwestycyjnej - norweska grupa stała się większościowym udziałowcem największej polskiej sieci pizzerii. Fot. Da Grasso/Facebook

Norweska Orkla większościowym udziałowcem polskiej sieci pizzerii Da Grasso

Autor: Katarzyna Gubała Data: 16 grudnia 2022 09:35

Sieć pizzerii Da Grasso sfinalizowała proces pozyskania nowego, branżowego inwestora. Czy będzie kontynuować działalność pod obecną nazwą i brandem?

Pierwotna umowa warunkowa została podpisana 3 miesiące temu; w tym czasie strony uzyskały niezbędne zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz dopracowały warunki i zasady przyszłej współpracy.

Zgodnie z przyjętymi we wrześniu 2022 r. założeniami, Orkla obejmuje 74% udziałów w firmie; założycielka sieci Karolina Rozwandowicz pozostanie nadal udziałowcem, a Magdalena Piróg dalej będzie pełniła funkcję prezesa zarządu. Da Grasso będzie kontynuować działalność pod obecną nazwą i brandem - czytamy w komunikacie prasowym.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Cieszę się z zakończenia tego formalnego etapu połączenia naszych firm. Da Grasso staje się już oficjalnie członkiem wielkiej rodziny Orkla. Nasi franczyzobiorcy pozytywnie odebrali informacje o planowanym wzmocnieniu właścicielskim firmy. Razem, z wielką energią, myślimy o przyszłości i szansach, które przed nami stoją - informuje Karolina Rozwandowicz, założycielka oraz dotychczasowy większościowy udziałowiec firmy.

Sieć pizzerii Da Grasso - jakie są plany na rozwój?

Da Grasso to największa polska sieć pizzerii, która powstała ponad 25 lat temu. Obecnie obejmuje ona ok. 190 lokali franczyzowych.

Założona 368 lat temu Orkla jest wiodącym norweskim dostawcą markowych dóbr konsumpcyjnych dla sektora spożywczego, out-of-home, specjalistycznego handlu detalicznego i piekarni. Od 2018 roku Orkla jest głównym konsolidatorem na rynku sieci pizzerii w Europie. Do tej pory zainwestowała w lokale w Finlandii, w krajach Beneluksu i w Niemczech. Po sfinalizowaniu transakcji Orkla zarządza 860 pizzeriami w Europie.

- Wraz z zarządem Da Grasso oraz ich ambitnymi franczyzobiorcami chcemy kontynuować dynamiczny rozwój firmy. Połączymy nasze narzędzia, wiedzę i doświadczenie, co pozwoli nam na dalsze umocnienie marki w Polsce. To ważny dzień dla Orkli i spółki Pizza Out of Home. Realizacja naszej strategii na europejskim rynku franczyzy pizzy przebiega zgodnie z planem, a dzięki Da Grasso, naszemu nowemu partnerowi w Polsce, nasza pozycja jest teraz silniejsza - powiedział Tommi Tervanen, CEO Orkla Pizza Out of Home.

Magdalena Piróg, prezes zarządu spółki zapewnia o gotowości na kolejny etap rozwoju naszej sieci.

- Przed Da Grasso nowe, ciekawe wyzwania, do których firma jest bardzo dobrze przygotowana – zarówno dzięki grupie sprawdzonych Partnerów, przede wszystkim naszych franczyzobiorców, ale i dzięki obecności stabilnego inwestora branżowego, jakim jest Orkla - mówi prezes zarządu spółki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz