Amerykańska firma macierzysta KFC Yum! Brands Inc w zeszłym tygodniu sfinalizowała wyjście z rynku rosyjskiego. Sprzedała prawa do master franczyzy firmie Smart Service - dotychczasowemu lokalnemu franczyzobiorcy - podaje Reuters.
Smart Service jest kierowany przez Konstantina Kotowa i Andrieja Oskolkowa.
Umowa obejmowała wszystkie rosyjskie restauracje KFC, system operacyjny i znak towarowy marki Rostik's. Cena nie została ujawniona.
Tymczasem niektóre dawne restauracje KFC w Rosji zaczęły ponownie otwierać się we wtorek jako Rostik's, ponieważ nowi właściciele ożywiają markę narodzoną wkrótce po rozpadzie Związku Radzieckiego.
Kotov, otoczony czerwono-biało-czarnym logo Rostic na konferencji prasowej w Moskwie z okazji otwarcia, powiedział, że jego firma będzie wspierać franczyzobiorców, którzy zdecydują się pozostać jako KFC i nie będzie ich zmuszać do zmiany.
Sieć powstała wkrótce po upadku Związku Radzieckiego, w 1993 roku. Wkrótce stała się narzędziem ekspansji KFC w Rosji. Amerykańska firma nawiązała współpracę z Rostik's w 2005 roku, a następnie wykupiła sieć.
AmRest Holdings, główny franczyzobiorca, który prowadził ponad 200 restauracji KFC, w lutym poinformował, że sprzedał swój biznes restauracyjny firmie Smart Service w transakcji wartej około 100 milionów euro (110,3 miliona dolarów).
Nie przegap najważniejszych wiadomości