Partnerzy portalu
Odwiedzalność centrów handlowych w kwietniu wyższa niż przed pandemią Odwiedzalność centrów handlowych w kwietniu wyższa niż przed pandemią; fot. pexels

Odwiedzalność centrów handlowych w kwietniu wyższa niż przed pandemią

Autor: PAP Biznes Data: 19 maja 2022 14:42

Wskaźnik odwiedzalności centrów handlowych w kwietniu 2022 roku był o 2,5 proc. wyższy niż w kwietniu 2019 r., przed pandemią. Wzrosty odnotowała też gastronomia.

Odwiedzalność centrów handlowych

Najnowsze dane o obrotach i odwiedzalności centrów handlowych w Polsce pokazują, że wyniki przebiły poziomy sprzed pandemii. Ze wskaźnika Turnover Index wynika, że Polacy w marcu bardzo chętnie robili zakupy stacjonarne, zwłaszcza w dużych i największych centrach handlowych, gdzie obroty rosły najszybciej. Odwiedzalność, prezentowana w oparciu o Footfall Density Index, w kwietniu najszybciej rosła w dużych miastach, np. Wrocławiu i Trójmieście. Wzrost obrotów na poziomie 1,1 proc. i odwiedzalności o 2,5 proc., w porównaniu do 2019 r., pokazuje, że umacnia się trend powrotu klientów do centrów handlowych, a najemcy osiągają coraz lepsze wyniki obrotowe" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych Krzysztof Poznański.

Obroty w centrach handlowych 

Obroty w centrach handlowych w marcu 2022 r. były wyższe o 1,1 proc. niż w marcu 2019 r.
 
Jak podano, najlepsze wyniki osiągnęły największe centra handlowe (powyżej 60 tys. m kw. GLA), ich obroty były wyższe o 5,9 proc. niż w marcu 2019 r. Z kolei średniej wielkości centra handlowe (20-40 tys. mkw. GLA) miały obroty o 5,5 proc. niższe.
 
W ocenie PRCH, za wzrost obrotów w marcu odpowiadają zwiększone zakupy robione przez Polaków, w tym również dla ukraińskich uchodźców oraz bezpośrednio przez klientów z Ukrainy.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wzrost obrotów w gastronomii

"Stąd bardzo wysoki, 56,7 proc. wzrost obrotów w kategorii żywność. Z kolei wzrost obrotów w gastronomii o 18,2 proc. pokazuje, że klienci spragnieni kontaktów z innymi wracają do swoich przyzwyczajeń sprzed pandemii, w tym spędzania wolnego czasu w galeriach, dla których aspekt społeczny znów mocno nabiera znaczenia" - napisano.
 
Dodano, że zwiększona liczba klientów w centrach handlowych przełożyła się również na większą sprzedaż artykułów wyposażenia domu, RTV i AGD, gdzie obroty wzrosły o 19,3 proc.
 
PRCH wskazuje, że w kwietniowych wynikach odwiedzalności w centrach handlowych również widać obecność grupy dodatkowych konsumentów, pochodzących z Ukrainy.
 
"Ich wpływ na odwiedzalność jest widoczny zwłaszcza w tych miastach i regionach, gdzie koncentrują się uchodźcy. Dodatkowo Polacy goszczący czy wspierający Ukraińców, również robią częstsze zakupy" - napisano.
 
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) zrzesza blisko 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz