Partner portalu
Ola Lazar, FoodForward: Kryzys to czas, by gastronomia poszerzała horyzonty Ola Lazar, współzałożycielka akceleratora FoodForward/ fot. PTWP

Ola Lazar, FoodForward: Kryzys to czas, by gastronomia poszerzała horyzonty

Gastronomia w czasach pandemii... - Jak powinny zachować się restauracje i restauratorzy w tym kryzysowym czasie, jak można im pomóc. Jaki to czas dla start-upów? - mówi w rozmowie z horecatrends.pl Ola Lazar, współzałożycielka akceleratora FoodForward, dawniej stojąca za sukcesem serwisu Gastronauci.pl, kupionego w 2014 roku przez ZOMATO.

Autor: Magdalena Brzózka; www.horecatrends.pl Data: 06 kwietnia 2020 08:53

- Teraz, myślę, jest odpowiedni moment, żeby przejść do działania, bo pierwsze emocje opadły. Jak obserwuję polski i zagraniczne rynki to widać, że możliwości jest co najmniej kilka. Przede wszystkim bardzo ważne jest utrzymywanie kontaktu z gośćmi, wykorzystywanie kanałów Social Media, które wcześniej były stworzone. Informowanie swoich gości jak wygląda sytuacja, jakie są obecnie podejmowane działania. Ważne, żeby informować jak goście dziś mogą korzystać z restauracji i co mogą zrobić, by dziś wesprzeć ją na przyszłość. Sama jestem zaangażowana w taką usługę jak Vouchery na przyszłość,  to możliwość zakupienia dziś vouchera, z którego Gość będzie mógł skorzystać w przyszości, to duże wsparcie dla gastronomii - mówi Ola Lazar.

Jej zdaniem bardzo ważna jest transparentność, to wiąże gości z restauracjami. - Poza tym dowóz - wiele restauracji już skorzystało z rozwiązania jakim jest uruchomienie dowozów i jedzenia na wynos, co niestety nie jest dla każdego - dodaje Ola Lazar.

- Wydaje mi się, że obecnie agregatory takie jak Uber Eats czy Wolt i pozostałe, trochę tracą możliwość zbudowania bardzo partnerskich relacji z restauracjami, i żeby pokazać, że widzą jaka jest sytuacja i trochę zejść ze standardowych prowizji. Alternatywą jest integracja z rozwiązaniami typu up menu. Podam przykład Tomka Czudowskiego, który organizuje grupę 100 restauracji w Warszawie, które pracują nad podłączeniem się do up menu dającego możliwość integracji własnej strony internetowej z kanałami e-commercowymi  i jednocześnie dostaw. De facto powstaje coś w rodzaju niezależnego spółdzielczego oddolnego agregatora - to rozwiązanie tańsze dla restauracji - wylicza Ola Lazar.

Zdaniem ekspertki trochę brakuje gremium, które by skupiało bardzo różnego typu lokale, od finediningu po food trucki. - Mam wrazenie, że dzisiaj jest bardzo dużo różnych głosów, z różnych stron, i nawet jeśli rząd chciałby wesprzeć tę branżę, to sporo niespójncych głosów osłabia ten komunikat. Może to moment, żeby różne stowarzyszenia tworzyły wspólny przekaz - podpowiada Ola Lazar. 

Jaki to jest moment dla start-upów?

- To okres takiego wstrząsu, który często jest nowym otwarciem dla osób tworzących te start-upy. A dla tych, które wspierają dostawy, wszelkiego rodzaju lojalnościowe programy, które nie wiążą się z wizytą w restauracji  - to bardzo dobry moment. Ja rekomendowałabym nowe podejście do biznesu - trochę uwlonienie się od myślenia własną marką, tą która istniała do tej pory. Teraz jest taki moment, żeby przetestować nowe, otworzyć wirtualne marki, namawiałabym do poszerzenia horyzontów - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.