48 mln hot dogów sprzedał Orlen na swoich stacjach w 2018 roku - wynika z danych pokazanych przez spółkę podczas Dnia Inwestora. To średnio 1,5 hot doga na sekundę.
W 2017 roku sprzedano 43 mln sztuk tego produktu, w 2018 roku było ich już 48 mln. To przeszło 91 hot dogów na minutę lub 1,5 hot doga na sekundę.
Na koniec 2018 roku Orlen miał 2803 stacje benzynowe, z czego 1787 znajdowało się w Polsce, 582 w Niemczech, 409 w Czechach i 25 na Litwie. Na koniec III kwartału stacji było już 2807. Warto dodać, że Orlen myśli o rebrandingu marek Benzina i Star, które stosuje u naszych południowych i zachodnich sąsiadów. Niebawem wszystkie stacje grupy mają być opatrzone logiem Orlenu.
Orlen regularnie zwiększa też liczbę kącików kawowych i sklepów na swoich stacjach. Na początku roku było ich 1591, po trzecim kwartale 2019 roku zaś już 2108. Na liczbę tę składało się 1681 Stop Cafe w Polsce (włączając w to 459 sklepów convenience pod marką O!SHOP), 298 Stop Cafe w Czechach, 23 Stop Cafe na Litwie oraz 106 Star Connect w Niemczech.
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 roku Orlen w detalu (stacje benzynowe/myjnie/punkty gastronomiczne) wygenerował 2,46 mld zł zysku EBITDA LIFO. Największym generatorem zysków pozostawało przetwórstwo i dostawy, czyli tzw downstream, gdzie Orlen zarobił 5,84 mld zł. Na wydobyciu spółka zyskała 0,26 mld zł, zaś ostatni segment - nazwany funkcje korporacyjne - przyniósł stratę wielkości 0,65 mld z
Nie przegap najważniejszych wiadomości