Około 10% osób w wieku 25-34 lat w Polsce określa się jako wegetarianie lub weganie, podczas gdy kilka lat temu było to niespełna 4%. Dlatego coraz więcej firm w Polsce decyduje się na wprowadzenie opcji roślinnych do menu na stałe. Np. PKN Orlen pochwalił się, że we wrześniu sprzedał na swoich stacjach 50 tysięcy wegańskich hot dogów - informuje Roślinniejemy.
Tendencja wegetariańska na rynku gastro jest ostatnio coraz bardziej widoczna.
Jak informuje Roślinniejemy niedawno, swój rebranding ogłosiła sieć burgerowni Meet & Fit (dotychczas Meat & Fit). Wyniki sprzedaży wegańskich pozycji w menu okazały się bardzo przychodowe, dlatego aby nazwa miejsca lepiej komunikowała rodzaj serwowanych dań i sprzyjała większej inkluzywności, właściciele sieci zdecydowali się na zastąpienie słowa “meat” (mięso) na “meet” (spotykać się).
Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.