Partnerzy portalu
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości / fot. shutterstock

Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości

Autor: WNP.pl Data: 26 lutego 2021 16:14

Ile razy można składać pismo wyjaśniające w postępowaniu o subwencję z Tarczy PFR 2.0? Ile jest czasu na wydatkowanie środków z tarczy 2.0? Czy subwencja zostanie umorzona automatycznie czy trzeba przesłać dodatkowe informacje? Przedsiębiorców wciąż nurtuje wiele pytań, dotyczących Tarczy 2.0, a czasu coraz mniej, bo wnioski składać można do 28 lutego. Na niektóre z nich na łamach WNP.PL odpowiadają eksperci PFR.

Czytelnik pyta o przeznaczenie subwencji. Czy można wydać pieniądze z Tarczy 2.0 na zapłacenie opłaty wstępnej - uruchomienie leasingu pojazdu dostawczego na użytek firmowy?

- Istnieje możliwość wykorzystania subwencji finansowej na sfinansowanie wkładu własnego do leasingu operacyjnego i bieżącą obsługę rat.

Przedsiębiorca dopytuje, ile jest czasu na wydatkowanie środków z tarczy 2.0?

- Nie został określony żaden maksymalny okres wykorzystania subwencji finansowej.

Czy zakup środków trwałych jest możliwy z tarczy PFR 2.0?

- Środki z subwencji finansowej mogą zostać przeznaczone przez beneficjenta na pokrycie kosztów prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, w tym:
a) kosztów wynagrodzeń osób zatrudnionych przez beneficjenta;
b) kosztów zakupu towarów i materiałów;
c) kosztów usług obcych;
d) bieżących kosztów obsługi finansowania zewnętrznego;
e) kosztów najmu (lub umów o podobnym charakterze) nieruchomości użytkowanej na cele prowadzenia działalności gospodarczej;
f) kosztów wszelkich zobowiązań publicznoprawnych oraz
g) amortyzacji sprzętu i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

Czy ze środków z tarczy PFR można zapłacić opłatę inicjacyjną leasingu za panele fotowoltaiczne, które będą montowane w mojej firmie?

- Istnieje możliwość wykorzystania subwencji finansowej na sfinansowanie wkładu własnego do leasingu operacyjnego i bieżącą obsługę rat.

Czytelnik nie złożył jeszcze deklaracji VAT-7 za styczeń i pyta, czy może składać wniosek o subwencję już teraz, czy dopiero po złożeniu za styczeń? Dodatkowo przedsiębiorca pyta, ile mam podać etatów, gdy na deklaracji ZUS P DRA z 01.10.2020 wykazano ubezpieczonych 51 pracowników, ale 8 osób było na 1/2 etatu.

- Tutaj znajdują się informacje i wytyczne ZUS, dotyczące informacji przekazywanych w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0:

https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/wspolpraca-zus-z-pfr/3813313
https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/zlozyles-wniosek-o-udzielenie-subwencji-finansowej-w-ramach-projektu-tarcza-finansowa-2_0_-polskiego-funduszu-rozwoju-s_a_-pfr-dowiedz-sie-jakie-dane-przekazalismy-do-pfr-w-celu-weryfikacji-twojego-wniosku/2736972

Rzeczywista rejestracja przedsiębiorstwa w KRS nastąpiła w 2018 roku, jednakże spółka uległa przekształceniu z formy spółki jawnej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Została zachowana ciągłość działania przedsiębiorstwa od daty jego założenia, opłacania podatków, należności ZUS etc. Zmieniła się jedynie forma jej prowadzenia, pozostał ten sam numer REGON i NIP. Mimo to wniosek o subwencję 2.0 został odrzucony. Przedsiębiorca zapewnia, że spełnia wszystkie niezbędne warunki do otrzymania subwencji jako mikrofirma. Oprócz tego nadmienia, że otrzymał już pomoc z tego samego programu podczas pierwszej fali pandemii COVID-19, korzystając z tarczy PFR 1.0 i w tamtym czasie przedsiębiorstwo było już także po przekształceniu i sytuacja w firmie od tamtego czasu się nie zmieniła.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz