Partnerzy portalu
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości / fot. shutterstock

Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości

Ile razy można składać pismo wyjaśniające w postępowaniu o subwencję z Tarczy PFR 2.0? Ile jest czasu na wydatkowanie środków z tarczy 2.0? Czy subwencja zostanie umorzona automatycznie czy trzeba przesłać dodatkowe informacje? Przedsiębiorców wciąż nurtuje wiele pytań, dotyczących Tarczy 2.0, a czasu coraz mniej, bo wnioski składać można do 28 lutego. Na niektóre z nich na łamach WNP.PL odpowiadają eksperci PFR.

Autor: WNP.pl Data: 26 lutego 2021 16:14

Wszelkie zgłoszenia, o których mowa powyżej, beneficjent może kierować do PFR wyłącznie za pośrednictwem banku, w którym złożył wniosek. Odpowiedź udzielona beneficjentowi na zgłoszenie zarejestrowane w ramach postępowania wyjaśniającego przez PFR jest ostateczna i nie ma możliwości odwołania się od niej.

Spółka zarządzająca siecią kawiarni z uwagi na ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej w związku z pandemią COVID-19, spełniła wszystkie przesłanki (m.in. spadek przychodów, stosowne PKD) do przyznania jej subwencji w ramach programu rządowego Tarcza Finansowa 2.0.
Pomimo trzykrotnego wnioskowania o przyznanie subwencji za każdym razem przedsiębiorca otrzymywał odmowę przyznania subwencji.

Odmowa argumentowana była zapisami §11 ust. 11 Regulaminu programu, mówiącymi, o tym że "PFR jest uprawniony do odmowy wypłaty Subwencji Finansowej na rzecz Beneficjenta w przypadku, w którym PFR posiada uzasadnione podejrzenie wystąpienia jakiegokolwiek rodzaju nieprawidłowości lub nadużyć."

Jak podkreśla przedsiębiorca, wedle jego najlepszej wiedzy nie występują po stronie spółki żadne nieprawidłowości lub nadużycia mogące stanowić podstawę odmowy wypłaty subwencji finansowej. Spółka stosowała się i w dalszym ciągu stosuje się do wszelkich obowiązujących – w związku z wystąpieniem stanu epidemii - ograniczeń, nakazów i zakazów, wobec czego nigdy nie naruszyła, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa.

Spółka nadal stara się działać w ograniczonym zakresie w ramach obowiązujących ograniczeń i nie zmniejszać zatrudnienia, które obecnie wciąż wynosi prawie 250 osób.

Przedsiębiorca podkreśla, że jego spółka otrzymała subwencję finansową w Tarczy 1.0, a od momentu weryfikacji wniosku w ramach Tarczy 1.0 nie nastąpiły żadne zmiany w zakresie weryfikowanych informacji na temat Spółki, które mógłby skutkować odmową wypłaty subwencji.

Z uwagi na brak wskazania szczegółowych przyczyn odmowy przedsiębiorca nie ma możliwości podjęcia działań zmierzających do wyjaśnienia zaistniałej sytuacji (np. sprostowania/uzupełnienia danych w odpowiednich rejestrach), tak aby móc złożyć kolejny wniosek o udzielenie subwencji finansowej. Dlatego prosi o ustalenie przyczyny odmowy wypłaty subwencji.

- PFR podejmuje decyzje dotyczącą przyznania subwencji na podstawie informacji uzyskanych z rejestrów - prowadzonych przez organy publiczne, w tym m.in. ZUS i Ministra Finansów. W przypadku odmowy przyznania subwencji beneficjent jest uprawiony do zwrócenia się do PFR za pośrednictwem banku, ze zgłoszeniem dotyczącym otrzymanej przez beneficjenta decyzji PFR w odpowiedzi na wniosek, pod warunkiem udokumentowania przez beneficjenta różnic pomiędzy treścią decyzji PFR a rzeczywistym stanem faktycznym.

Wszelkie zgłoszenia, o których mowa powyżej, beneficjent może kierować do PFR wyłącznie za pośrednictwem banku, w którym złożył wniosek. Odpowiedź udzielona Beneficjentowi na zgłoszenie zarejestrowane w ramach postępowania wyjaśniającego przez PFR jest ostateczna i nie ma możliwości odwołania się od niej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.