Partnerzy portalu
Piotr Chmielewski: Warto uwierzyć w social media i podnieść sobie poprzeczkę - Jeżeli będziemy mieli przeciętne słabe treści, to nawet milion obserwujących na Instagramie nas nie uratuje - mówi Piotr Chmielewski. Fot. Archiwum

Piotr Chmielewski: Warto uwierzyć w social media i podnieść sobie poprzeczkę

Autor: Katarzyna Gubała Data: 12 lipca 2022 08:00

- Chciałbym zachęcić do tego, żeby w robieniu treści do social mediów: zdjęć, filmów, rolek, relacji postawić sobie poprzeczkę troszkę wyżej niż średnia i uwierzyć w media społecznościowe - mówi Piotr Chmielewski, CEO Social Media Now.

W jego ocenie treści w social mediach są bardzo podobna do siebie.

- Większość stawia po prostu na ładne zdjęcia, relacje pokazujące kulisy pracy restauracji i od czasu do czasu współpracę z jakimś twórcą. To naprawdę nie pozwala się wyróżnić. Oczywiście może być pewien przebłysk, bo będzie lepszy twórca albo lepszy fotograf, ale wiele restauracji publikuje świetne zdjęcia. Gdybym prowadził swoją restaurację postawił sobie poprzeczkę trochę wyżej i trochę bardziej bym uwierzył w media społecznościowe - mówił Piotr Chmielewski.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zwrócił uwagę, że gdy idziemy do restauracji, to stojąc przed drzwiami nie wchodzimy raczej na Facebook, tylko do wyszukiwarki Google. Gdy chcemy coś szybko zamówić, bo jesteśmy głodni wchodzimy na Instagram tylko do aplikacji, w której możemy to zrobić.

- Naturalne jest więc, że jako restauracja biznesowo kierujemy się tam, gdzie jest przychód i tam, gdzie ten klient jest tu i teraz. Natomiast jeżeli byśmy chcieli sobie postawić trochę wyżej poprzeczkę, to oznaczałoby, że właśnie musimy troszkę bardziej uwierzyć w media społecznościowe. W to, że ostatecznie ta społeczność będzie o nas pamiętać i gdy będzie szukać restauracji, to wyszuka właśnie nas a nie kogoś innego w wyszukiwarce - dodał.

Wiele restauracji prowadzi social media ''no, żeby było''

‘’Poprzeczka wyżej’’ według eksperta powinna być postawiona zarówno jeśli chodzi o jakość, jak i zasoby, które poświęca się mediom społecznościowym.

- Mam poczucie, że wiele restauracji prowadzi media społecznościowe na zasadzie ‘’no, żeby było’’. ‘’Trzeba tam wrzucać, to wrzucamy”. Gdyby ktoś jednak rzeczywiście uwierzył w to bardziej i poszedł w to mocniej, to jestem przekonany, że to może być przewaga konkurencyjna - podkreślił Chmielewski.

Wskazał, że osoby, które prowadzą działania to traktują media społecznościowe skupiają się na trzech działaniach: dodawaniu atrakcyjnych zdjęć jedzenia i restauracji, dodawaniu relacji na Instagram czy Facebook, żeby pokazywać na bieżąco co dzieje się w restauracji oraz na współpracach z influencerami, bo są to osoby, które mają wpływ na innych i mogą przyciągnąć gości do lokalu.

- I świetnie, ale to trochę mało – zauważył Piotr Chmielewski.

Częściej zobaczymy to, co pokaże nam algorytm niż obserwowane profile

Zauważył, że obecnie mamy do czynienia z ''toktikizacją'' mediów społecznościowych. Zwrócił, że na stronie głównej TikToka użytkownik widzi dwie zakładki: ‘’Obserwowani’’ - w tym miejscu użytkownicy widzą treści profili, które obserwują, ale spędzają tam mało czasu.

- Dużo więcej czasu spędzają w drugiej zakładce, która się nazywa ‘’Dla Ciebie’’ i tam widzą treści nie takie, które polubili i obserwują, tylko takie, które algorytmy zdecydowały się im pokazać. TikTok mówi o sobie, że nie jest platformą społecznościową a platformą rozrywkową, a jego algorytmy wiedzą, co i komu pokazać. Mówi się, że TikTok to jest najbardziej uzależniająca aplikacja ze wszystkich - wyjaśniał Piotr Chmielewski, dodając, że Instagram i Facebook.

Coraz częściej widzimy to, co nam podrzuca algorytm, a nie to, co zdecydowaliśmy się obserwować. Wniosek?

- Jeżeli będziemy mieli przeciętne słabe treści, to nawet milion obserwujących na Instagramie nas nie uratuje, bo to już niczego nie gwarantuje. Bardziej liczy się to, co dodajemy niż ile osób nas śledzi - podsumował.

Wypowiedzi ekspertów pochodzą z sesji ‘’Marketing New Generation - Jak nadążyć za odbiorcami i zasięgi przekuć na realnych gości’’ na konferencji Made For Restaurant New Generation.

Czytaj też Jak zamienić zasięgi w social mediach lokalu w realnych gości?

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz