Pizzerie rzucają wyzwanie COVID-19



www.propertynews.pl - 02 marca 2021 11:24


Nowe otwarcia, wzrosty sprzedaży - tak podsumowuje 2020 rok Mastergrupa. Właściciel pizzerii Stopiątka i - już wkrótce - Stopiątka Fabryka wykorzystał trudny dla gastronomii czas na inwestycje w technologie, ekspansję i rozwój nowego konceptu - dostosowanego do nowych realiów wynikających z pandemii.


Działająca na zasadzie franczyzy sieć Stopiątka powiększyła się w 2020 roku o 17 nowych pizzerii, czyli o 20 proc. więcej niż w roku poprzedzającym i nie zwalnia tempa. Do połowy lutego br. uruchomiono kolejne dwie pizzerie, kolejne są w przygotowaniu. Satysfakcjonujące okazały się również obroty grupy - trudny dla branży 2020 rok upłynął pod znakiem wzrostów o 25 proc. w porównaniu do 2019.

Jak zapewnia prezes Mastergrupy, co końca 2021 roku przybędzie ich jeszcze co najmniej 18. Nowe pizzerie otwierają również dotychczasowi franczyzobiorcy Stopiątki, korzystając z niższych czynszów najmu spowodowanych pandemią. Firma zainwestowała również w technologie.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Jednym z najważniejszych ruchów był nacisk na sprzedaż z dostawą do klienta. Zainwestowaliśmy w narzędzia online, które pozycjonują nasze pizzerie w internecie i rozwinęliśmy aplikację Stopiątka. Dzięki niej realizujemy zamówienia bez pośredników, co korzystnie wpływa na ich cenę i wysokość sprzedaży. Naszym celem jest stworzenie własnego zaplecza technologicznego i operacyjnego, by uniezależnić się od zewnętrznych dostawców usług – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa. 

Czas pandemii wykorzystano również na testowanie nowego konceptu pod nazwą Stopiątka Fabryka.

- Chcieliśmy być pewni, że wszystkie rozwiązania zastosowane w koncepcie franczyzowym funkcjonują poprawnie. Stworzyliśmy zautomatyzowany system wypieku pizzy, który opiera się na organizacji pracy jak przy taśmie produkcyjnej w fabryce – dodaje Marcin Ciesielski.

Efekt trwających rok prac poznamy już w marcu, kiedy pierwsza pizzeria Stopiątka Fabryka rozpocznie oficjalną działalność - przystosowaną do aktualnych warunków rynkowych i czasów pandemii. Według założeń, do końca roku ma powstać co najmniej pięć lokali pod nową marką.

–  Nowy koncept opiera się na sprzedaży na wynos z dostawą do klienta - tłumaczy Marcin Ciesielski. - Nie ma sali konsumpcyjnej, a kontakt z pracownikiem pizzerii został wyeliminowany. Wszystko odbywa się bezkontaktowo z zachowaniem standardów higieny i bezpieczeństwa.

Zdalne będą również zamówienia i płatności: online poprzez aplikację Stopiątki oraz dotykowe kioski elektroniczne ustawione w lokalach nowej sieci.