PKN Orlen otworzył w Warszawie pierwszy punkt nowego formatu z asortymentem sklepowo-gastronomicznym „Orlen w ruchu”. Do końca roku powstanie w Polsce ok. 40 placówek, a w ciągu najbliższych 4 lat - ok. 900.
Pierwszy punkt "Orlen w ruchu" został uruchomiony w środę na ul. Grójeckiej 26 w Warszawie. Placówka prowadzi sprzedaż detaliczną z asortymentem sklepowo-gastronomicznym.
Jak wyjaśnił prezes PKN Orlen, wprowadzenie nowego formatu sprzedaży detalicznej i rozszerzenie oferty pozapaliwowej związane jest z wcześniejszym przejęciem przez koncern spółki Ruch.
"W związku z tym zaczęliśmy proces inwestycyjny, który ma zmienić tę firmę, nadać dynamikę rozwoju tej firmy. Zaczęliśmy inwestować, jako Orlen, w nowe formaty sprzedaży detalicznej" - powiedział Obajtek podczas konferencji prasowej w pierwszym punkcie "Orlen w ruchu". Zapowiedział, iż jeszcze w tym roku powstanie ok. 40 placówek tego formatu w całej Polsce.
"W ciągu czterech lat, czterech i pół, powstanie ok. 900 takich punktów sprzedaży pozapaliwowej, czyli bardzo mocny rozwój, dynamiczny, właśnie segmentu detalu" - oświadczył prezes PKN Orlen. Dodał, iż koncern przewiduje z rozwoju tego segmentu zysk operacyjny rocznie na poziomie ponad 5 mld zł - obecnie jest to ok. 3 mld zł.
Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej, zapowiedziała, że punkty "Orlen w ruchu" powstaną w najbliższym czasie w Bydgoszczy i we Wrocławiu, a kolejne w Lublinie, Katowicach, Zabrzu i Bytomiu, a także na trasie metra w Warszawie.
"Z uwagą śledzimy wszystkie trendy konsumenckie i ten format powstał właśnie na bazie tych trendów" - podkreśliła Klarecka.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.