Partnerzy portalu
Po co Żabce Maczfit?

Po co Żabce Maczfit?

Autor: dlahandlu.pl Data: 09 marca 2021 12:14

Żabka ogłosiła zakup firmy oferującej catering dietetyczny Maczfit. Po co sklepowi, do którego Polacy mają ok. 300 metrów taki alians? Zgodnie z zasadą "najpierw masa potem rzeźba", Żabka osiągnęła już skalę 7 tys. placówek, przy której wzrosty będzie osiągać kształtując ofertę sieci zgodnie z potrzebami coraz wygodniejszych i planujących odżywiać się zdrowo klientów.

W pandemii, gdy praca online stała się standardem, bliskość sklepu lub lokalu, do którego między jednym callem a drugim można skoczyć po szybki lunch, stała się wyznacznikiem wygody. Dodatkowo z nauczania online korzystają uczniowie i studenci. O ile pracownicy korporacji mogą sobie pozwolić na zamawianie lunchu z restauracji to przy studenckim budżecie, taka opcja jest mało prawdopodobna. Żabka zaś ma ambicję, by stać się synonimem wygody, której poszukuje młode pokolenie. Z tego względu możliwość zaproponowania obok standardowego asortymentu FMCG, także szybkich i zdrowych posiłków dla rosnącej bazy młodych konsumentów, jest nieocenioną okazją. Wpadając po lunch klienci dokupią sok lub mleko. Rośnie więc liczba wizyt i koszyk zakupowy. Dla Żabki same plusy. 

A dla Maczfitu? Tu trzeba się cofnąć do 2019 roku, kiedy Maczfit otworzył nowoczesny zakład produkcyjny w podwarszawskim Szymanowie, zrealizowany kosztem kilkunastu milionów zł i ogłosił start projekt „Lodówki pełne zdrowia”, czyli budowę nowoczesnych automatów vendingowych, w których można kupić posiłki od ręki o każdej porze. Pierwsze zaawansowane technologicznie lodówki, z możliwością podgrzania posiłków zaraz po zakupie, oferujące zdrowe posiłki stanęły w Warszawie. W kolejnych miesiącach miały być dostępne w całym kraju.   - Chcemy być dosłownie na wyciągnięcie ręki. Do końca tego roku planujemy około 50 automatów, a w przyszłym kilkaset – mówił Maciej Lubiak, prezes Maczfit Foods w 2019 roku. Naturalną bazą do rozwoju były biurowce, siłownie i uczelnie. Jednak biurowce, uczelnie i siłownie w marcu 2020 roku opustoszały. W ten sposób Maczfit, który miał w 2019 roku przychodu na poziomie 78,8 mln zł i stratę netto na poziomie 3,7 mln zł w 2021 roku znalazł partnera do rozwoju biznesu. Żabka ma bowiem szansę zastąpić siłownie, biurowce i uczelnie, a dzięki swojej skali zaproponować atrakcyjną cenę "pudełka", co z kolei wpłynie na upowszechnienie oferty.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Można zatem powiedzieć, że dla obu stron ta fuzja to typowa sytuacja win-win.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz