McDonald's Corp przekroczył oczekiwania Wall Street dotyczące porównywalnej kwartalnej globalnej sprzedaży i zysku. Przyczyną są wyższe ceny i większa liczba wizyt w restauracjach.
Porównywalna sprzedaż wzrosła o 12,6% we wszystkich segmentach geograficznych McDonald's, przekraczając szacunki analityków dotyczące wzrostu o 8,5%.
Także rywal - Subway poinformował, że jej globalna porównywalna sprzedaż była o 12,1% wyższa w pierwszym kwartale, a liczba odwiedzin gości wzrosła.
Podczas gdy McDonald's podniósł ceny swoich hamburgerów i frytek, aby chronić swoje marże, jego dania nadal pozostają tańsze niż jego konkurenci. Od zeszłego roku ceny menu McDonald's wzrosły o 10%.
Firma wcześniej informowała w styczniu, że konsumenci o niskich dochodach wydają mniej przy każdej wizycie, ale odwiedzają ją częściej.
Dane pokazały, że ruch w restauracjach McDonald's rósł przez pierwsze 14 tygodni roku, nawet gdy cała branża fast food odnotowywała spadki.
Całkowite przychody za I kwartał wzrosły o 4% w porównaniu z rokiem poprzednim do prawie 5,9 miliarda USD.
Po skorygowaniu McDonald's zarobił 2,63 USD na akcję, w porównaniu z szacunkami na poziomie 2,33 USD. Całkowite marże firmy w restauracjach w USA wzrosły w tym kwartale o 14%.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.