Partnerzy portalu
Polacy obawiają się chodzenia do restauracji (badanie) Największe obawy polskich konsumentów budzą wizyty w restauracji / fot. PTWP

Polacy obawiają się chodzenia do restauracji (badanie)

Autor: PAP Data: 15 grudnia 2021 18:53

Największe obawy polskich konsumentów budzą wizyty w restauracji i robienie zakupów w sklepie - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte.

Według raportu "Global State of the Consumer Tracker", opracowanego przez firmę doradczą Deloitte, polscy konsumenci nadal deklarują pogłębiające się obawy w zakresie bezpieczeństwa. Pogarsza się też ich ocena własnej kondycji finansowej oraz jej perspektyw w nadchodzących latach. Rośnie też niechęć do powrotu do pracy w trybie stacjonarnym. Z kolei jedna trzecia Polaków nie obawia się latania samolotem i planuje w najbliższych trzech miesiącach zatrzymać się w hotelu.

W Polsce największy spadek poczucia bezpieczeństwa dotyczy wizyt w restauracjach

W Polsce największy spadek poczucia bezpieczeństwa, na który wskazują klienci (50 proc.), dotyczy odwiedzin w restauracjach - wskazanie mniejsze o 9 punktów procentowych w porównaniu z badaniem sprzed miesiąca. Druga największa zmiana, o 8 p.p. w dół (do 48 proc.) dotyczy robienia zakupów w sklepach stacjonarnych - przekazała firma Deloitte w środowej informacji.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak wskazano, ponownie spadł (o 6 p.p. w porównaniu z październikiem i o 10 p.p. względem września) odsetek polskich respondentów deklarujących, że nie obawiają się korzystania z hoteli (do 46 proc.). Jednocześnie co trzeci ankietowany planuje skorzystać z usług hotelowych w najbliższych trzech miesiącach. "Średnie wskazania z badania światowego są w obu przypadkach wyższe i wynoszą odpowiednio 55 proc. i 41 proc." - wskazano. Najbezpieczniej w hotelach czują się mieszkańcy Indii i Szwajcarii (po 68 proc.) oraz USA i Danii (po 63 proc.), a najmniej pewnie - Meksyku (38 proc.) i Korei Płd. (39 proc.).

Dodano, że na przełomie listopada i grudnia deklarowana ocena indywidualnego nastawienia Polaków do interakcji społecznych, po miesiącu spadków, wróciła do wartości wrześniowych. "Dominują dwa wskazania: poczucie więzi międzyludzkich, a jednocześnie niepewność - w obu przypadkach odsetek deklaracji zgadzających się z takim opisem samopoczucia wyniósł 60 proc." - przekazano.

W raporcie wykorzystano badanie zrealizowane na przełomie listopada i grudnia 2021 r. w 23 krajach, w tym w Polsce. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • Zatroskana

    Nieodpowiedzialni restauratorzy sami pogłębiają ten stan.