Partnerzy portalu
Polska gastronomia ma się całkiem dobrze. Mimo rosnących kosztów - Polska gastronomia ma się całkiem dobrze. Coraz częściej zauważam otwieranie się nowych miejsc i pojawianie się zupełnie nowych konceptów - mówi Robert Kuc, właściciel marki Zdrowia Krowa. Fot. Materiały prasowe

Polska gastronomia ma się całkiem dobrze. Mimo rosnących kosztów

Autor: Katarzyna Gubała Data: 17 stycznia 2022 09:50

- Pandemia otworzyła nowe horyzonty nie tylko przed biznesami gastronomicznymi. Przedsiębiorcy zaczęli patrzeć na swoje biznesy zupełnie z innej strony, rozwijać je, modyfikować, decydować się na przedsięwzięcia, na które być może wcześniej by się nie zdecydowali - mówi horecatrends.pl Robert Kuc, założyciel i właściciel marki Zdrowa Krowa*.

Horecatrends: W jednym z wywiadów rok temu powiedział pan, że pandemia to nie tylko straty, ale i możliwości. Czy dziś patrząc na ostatnie dwa lata podtrzymuje pan to stwierdzenie? 

Robert Kuc: - Zdecydowanie podtrzymuję. Pandemia otworzyła nowe horyzonty nie tylko przed biznesami gastronomicznymi. Przedsiębiorcy zaczęli patrzeć na swoje biznesy zupełnie z innej strony, rozwijać je, modyfikować, decydować się na przedsięwzięcia, na które być może wcześniej by się nie zdecydowali. Uważam, że w pandemii dobrze poradziły sobie tylko te biznesy, które uruchomiły kreatywne myślenie i potrafiły w taki sposób przeorganizować swoją działalność, aby nadal być atrakcyjną dla swoich gości i klientów. Takie działanie otworzyło właśnie wachlarz nowych możliwości. Dywersyfikacja swojej działalności to coś, czego nauczyliśmy się podczas pandemii i powinniśmy nadal z tego korzystać.

Jak wygląda obecna kondycja gastronomii? Rynek gastronomiczny: rozwija się, walczy czy raczej obserwuje pan falę zamknięć?

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Mimo różnych nastrojów gości - wielu z nich nadal obawia się wyjść do restauracji, inni natomiast starają się zachowywać jak przed pandemią - obserwuję, że polska gastronomia ma się całkiem dobrze. Zdecydowanie przeszkodą mogą być rosnące ceny surowców, gazu i energii, ale mimo to coraz częściej zauważam otwieranie się nowych miejsc i pojawianie się zupełnie nowych konceptów. W Zdrowej Krowie nie zauważyliśmy spadku ilości gości w lokalu, natomiast od czasu lockdownu zdecydowanie wzrosła ilość dowozów. W Zdrowej Krowie od zawsze świadczyliśmy usługi dowozu, jednak teraz ich ilość zwiększyła się ponad dwukrotnie w porównaniu do czasu przed pandemią. 

Coraz bardziej rozwija się kuchnia roślinna. Jak sieć lokali Zdrowa Krowa, która stawia na steki i burgery odpowiada na ten trend?

- W 2021 roku zdecydowaliśmy się na rozszerzenie naszej oferty przeznaczonej dla wegan i wegetarian. Jest to trend gastronomiczny, na który nie mogliśmy i nie chcieliśmy pozostać obojętni. Od zeszłego roku w każdym burgerze z naszego menu można wymienić wołowinę i boczek na ich roślinne zamienniki. W związku z tym rozpoczęliśmy współpracę z firmą Bezmięsny Mięsny, u której zaopatrujemy się w roślinne zamienniki mięsa. Każde danie w naszej karcie można zmodyfikować pod dietę wegańską - od mięsa, przez dodatki, aż po sosy. W 2022 roku zdecydowanie chcemy kontynuować ten trend.

*Zdrowa Krowa to sieć restauracji serwująca wołowe steki i burgery, dania wegetariańskie i wegańskie oraz dania z diet keto i paleo. Obecny Zdrowa Krowa ma 12 lokalizacji (10 stacjonarnych, 2 sezonowe), a do końca kwietnia 2022  r. planowane jest  otwarcie kolejnych 7.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz