Partnerzy portalu
Praca w gastronomii: Jak rekrutować Pokolenie Z? Smile&Wine by Zdrowa Krowa robi to tak Wydarzenie przyciągnęło blisko 100 osób, które aplikowały na stanowiska kucharzy, kelnerów i kierowców. Fot. Materiały prasowe

Praca w gastronomii: Jak rekrutować Pokolenie Z? Smile&Wine by Zdrowa Krowa robi to tak

Autor: KG/horecatrends Data: 31 października 2022 12:20

Rekrutacja z degustacją potraw, losowaniem nagród i muzyką graną przez DJ’a? Smile&Wine by Zdrowa Krowa chce w ten sposób młodych ludzi do podjęcia pracy w gliwickiej restauracji. Jak się udał Open Day?

  • Zamiast stresujących rozmów - luźne speed date
  • Zamiast dnia rekrutacyjnego - dzień otwarty
  • Zamiast pytań ''co wiesz o naszej firmie'' - prezentacja jej idei, ścieżek kariery i stanowisk

Trzecia restauracja pod szyldem Smile&Wine - nowej marki sieci franczyzowej Zdrowa Krowa - otworzy się na przełomie listopada i grudnia w historycznym budynku Starej Poczty w Gliwicach. Obecnie sieć jest na etapie budowania zespołu, dlatego w czwartek 20 października, odbył się dzień otwarty w formie imprezy dla kandydatów na kucharzy, kelnerów i kierowców. Wydarzenie przyciągnęło blisko 100 osób, które aplikowały na te stanowiska.

Czego oczekuje od pracodawcy pokolenie Z? Na przykład imprezy rekrutacyjnej

Dzień otwarty to odpowiedź na dynamicznie zmieniający się rynek pracy, a przede wszystkim na potrzeby młodego pokolenia, które rozpoczyna swoją karierę zawodową - czytamy w komunikacie prasowym. Branża gastronomiczna jest dla nich często pierwszym etapem. Twórcom marki Smile&Wine zależy jednak, aby przestała ona być kojarzona z zatrudnieniem na chwilę, a stała się czymś znacznie więcej.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Robert Kuc, CEO franczyzy Zdrowa Krowa, do której należy marka Smile&Wine zwraca uwagę, że praca w restauracji to rozwój na wielu poziomach. To nabywanie konkretnych umiejętności związanych z zawodem kucharza, managera, barmana czy kelnera. 

- To cechy niezwykle cenione, które pomagają w świadomy sposób zarządzać swoją ścieżką zawodową i odnosić sukcesy, niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy. Podczas dnia otwartego chcieliśmy pokazać kandydatom, że ten szeroki rozwój jest wpisany w naszą sieć. Stąd prezentacja dotycząca stanowisk, szkoleń oraz drogi awansów - tłumaczy Robert Kuc. 

Polecamy rozmowę z Robertem Kucem Nowy lokal Smile&Wine robi rekrutację w formie eventu. Będą degustacje i DJ

Co się działo podczas rekrutacyjnego Open Day w Smile&Wine?

Podczas dnia otwartego kandydaci mogli złożyć swoje CV i przy specjalnych stanowiskach odbyć pierwsze speed date. Dodatkowo spotkali się z przedstawicielami marki Siejemy, zajmującej się produkcją siewek wykorzystywanych w kuchni Smile&Wine. Wśród partnerów wydarzenia znalazły się także: marka Lavazza, Grupa Żywiec, Coca Cola i Premium Spirits i Cisowianka.

Uczestnicy poznali ponadto kreatora umiejętności w Zdrowej Krowie, czyli Magdalenę Wiśniewką Baron z Tabaki Kulinarnej oraz trenerkę zespołu Smile&Wine Gosię Pietrzykowską. Do tego mieli szansę wziąć udział w degustacji potraw i win oraz pokazie barmańskim. A to wszystko w przyjaznej, luźnej atmosferze, przy dobrej muzyce.

– Chcieliśmy, aby przyszli pracownicy poczuli klimat Smile&Wine, spróbowali naszych potraw i zobaczyli, co będziemy serwować gościom. Poprosiliśmy ich także o uzupełnienie ankiety dotyczącej dań, ponieważ zależy nam, aby zespół aktywnie włączył się w tworzenie tego wyjątkowego miejsca i miał wpływ na jego kształt – dodaje Robert Kuc.  

Sieć Zdrowa Krowa uruchomi dział HR ze specjalnym zadaniem

Stworzenie formuły dnia otwartego jest jednym z elementów strategii sieci Zdrowa Krowa związanej z pozyskiwaniem pracowników do restauracji w całej Polsce.

- W najbliższym czasie mamy zamiar uruchomić dział HR, który będzie odpowiedzialny za rekrutację zespołów dla naszych franczyzobiorców. Dzisiaj poszukują oni pracowników na własną rękę, co w obecnej sytuacji nie jest prostym zadaniem. Chcemy im to ułatwić, proponując nie tylko wsparcie HR, ale dając też konkretne rozwiązania, które budują przewagę konkurencyjną w tym zakresie i sprawiają, że młodzi ludzie będą mieli motywację, aby związać się z daną restauracją na dłużej - podsumowuje CEO sieci.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz