Prezes Gastromall Group: wyszliśmy z lockdownów wzmocnieni, z nowymi pomysłami



EJ; horecatrends.pl - 03 listopada 2021 14:26


Przeszliśmy przez dotychczasowe miesiące pandemii obronną ręką, z nowymi pomysłami które wymusiła na nas sytuacja - podkreślił w rozmowie z horecatrends.pl prezes Gastromall Group Piotr Niemiec.

Branża gastronomiczna jest jedną z tych, które najbardziej ucierpiały wskutek pandemii koronawirusa. Jak pandemia wpłynęła na sytuację w Gastromall Group?

Prezes spółki Piotr Niemiec w rozmowie z portalem horecatrends.pl, zmieniające się okoliczności wymusiły rozwiązania, które przyczyniły się do rozwoju biznesu.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pandemia zwiększyła przychody z delivery

- Myślę, że przeszliśmy przez dotychczasowe miesiące pandemii obronną ręką, poobijani lecz wzmocnieni, z nowymi pomysłami, które wymusiła na nas sytuacja. Mam tu na myśli dark kitchen i ogólnie rozwój delivery. Jako że naszym koronnym brandem jest Olimp, którego DNA jest to, że klienci sami sobie komponują potrawy na talerzu, nigdy wcześniej nie praktykowaliśmy opcji delivery. A wynajmujący nam powierzchnie w galeriach handlowych zaczęli słać wnioski, że powinniśmy utrzymywać działalność w galeriach, bo rozporządzenia ministerialne nie zabraniają nam sprzedaży na wynos - mówi Niemiec. - Wspólnie z zespołem stwierdziliśmy więc, że najlepszym rozwiązaniem będzie wprowadzenie opcji dark kitchen, gdyż nasze brandy w formacie delivery nie spełniłyby oczekiwań klientów. Dlatego stworzyliśmy projekt 21 wirtualnych brandów dla delivery ze wszystkich znanych i lubianych w Polsce konceptów kulinarnych (z kuchnią polską, rybami i owocami morza, kuchnią hinduską, orientalną, meksykańską, włoską, grecką, etc.). Dzięki delivery zaczęliśmy z dnia na dzień generować coraz większe przychody - kontynuuje rozmówca.

Pandemia przyczyniła się do rozwoju Gastromall Gruop?

- Na pewno do rozwoju i weryfikowania celów strategicznych dla naszej spółki. Sytuacja wymusiła, że zaczęliśmy podążać w kierunku, który wyznacza obecnie przyszłość dla gastronomii. Nawet po zakończeniu głębokiej pandemii, przychód z delivery nie spada, a systematycznie rośnie – przekonuje Piotr Niemiec.