Partnerzy portalu
Prowokacja czy promocja - czyli Buger King o kobietach Prowokacja czy źle zaplanowana promocja? "Zamiast o kobietach cały świat mówi o Burger Kingu"/ fot. shutterstock

Prowokacja czy promocja - czyli Buger King o kobietach

Najpierw pojawił się szokujący społeczność Twittera wpis, a następnie wytłumaczenie, że to zapowiedź programu stażowego. Źle zaplanowana akcja czy prowokacja? - Burger King to marka globalna, obserwowana przez wielu internautów. Niemożliwe jest, by wypuściła komunikat tak niepoprawny, idący wbrew światowym trendom - mówi dla PulsuHR Marta Cała-Sturzbecher z agencji marketingowej MOMA.

Autor: PulsHr Data: 11 marca 2021 08:59

8 marca na Twitterze brytyjskiego oddziału Burger Kinga opublikowano serię tweetów. Pierwszy z nich brzmiał – „miejsce kobiet jest w kuchni”. To wystarczyło by w wywołać oburzenie wśród społeczności Twittera.  

W serii kolejnych wpisów sieć fast foodów wyjaśniła: "Oczywiście, jeśli chcą" i zwróciła uwagę na brak kobiet szefów kuchni w branży restauracyjnej.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak wyjaśniły nastepne wpisy, w ten sposób Burger King postanowił ogłosić uruchomienie specjalnego programu, który ma za zadanie ułatwić przedstawicielkom płci żeńskiej karierę w branży kulinarnej. Pierwszy wpis jednak wystarczył, by główny cel prowadzonej kampanii zszedł na drugi plan. 

095565.jpg 095565.jpg

- Burger King to marka globalna, obserwowana przez wielu internautów. Niemożliwe jest, by wypuściła komunikat tak niepoprawny, idący wbrew światowym trendom. Komunikat był wręcz absurdalny w obliczu aktualnych wydarzeń i było oczywiste, że to prowokacja. Widząc takiego tweeta nie tyle popadłabym w furię, ile dolała sobie kawy i czekała na ciąg dalszy. Jednak na pewno nie czekałabym z wypiekami na policzkach, bo ten zabieg był aż nadto oczywisty. Dlatego to ogólne oburzenie mnie bardziej dziwi niż się z nim utożsamiam - mówi Marta Cała-Sturzbecher z agencji marketingowej MOMA.

Więcej czytaj na PulsHr.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.