Partner portalu
Przychody AmRest w II kw. 2020 r. spadły o 43,6 proc. Przychody AmRest w II kw. 2020 r. spadły o 43,6 proc.; fot. shutterstock

Przychody AmRest w II kw. 2020 r. spadły o 43,6 proc.

Według wstępnych danych, przychody AmRestu w II kw. 2020 roku spadły o 43,6 proc. do 272 mln euro - podała spółka w raporcie.

Autor: PAP Biznes Data: 13 sierpnia 2020 15:36

AmRest podał, że wraz ze stopniowym znoszeniem ograniczeń i ponownym otwieraniem restauracji w drugiej połowie II kwartału 2020 roku, wyniki sprzedaży ogólnej oraz sprzedaży porównywalnej w restauracjach) uległy wyraźnej poprawie.
 
Na koniec kwietnia otwartych było około 56 proc. restauracji prowadzonych przez AmRest. Działały one głównie poprzez kanał dostawy do domu, drive-thru i na wynos, co spowodowało spadek sprzedaży o 66,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
 
W maju sytuacja się poprawiła. Na koniec miesiąca funkcjonowało 81 proc. restauracji, a spadek sprzedaży wyniósł 40,7 proc.
 
Na koniec czerwca działało już 92 proc. wszystkich lokali, a dzięki kontynuacji poprawy wyników sprzedaży, spadek rok do roku wyniósł 24,4 proc.
 
Na dzień 11 sierpnia w ramach grupy funkcjonuje około 96 proc. restauracji.
 
Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach grupy, wyłączający wpływ zmian kursów walutowych i wyniki czasowo zamkniętych sklepów, osiągnął 91,1 proc. w I kwartale 2020 roku i 67,8 proc. w II kwartale 2020 roku. Wyniki poprawiały się z miesiąca na miesiąc wraz ze znoszonymi ograniczeniami dotyczącymi funkcjonowania restauracji i restrykcji społecznych, a indeks (mierzony rok do roku) urósł z 48,8 proc. w kwietniu, poprzez 68,7 proc. w maju, do 78,8 proc. w czerwcu. Dla porównania - w marcu wyniósł on 64 proc.
 
Sprzedaż wygenerowana przez AmRest na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej spadła w II kw. o 34,3 proc. do 133,6 mln euro. Przychody dywizji rosyjskiej zmniejszyły się o 57,1 proc. do 22,3 mln euro.
 
Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia spadła o 52,8 proc. do 92,4 mln euro.
 
Przychody na rynku chińskim w II kw. 2020 roku zmniejszyły się o 21 proc. do 19,2 mln euro.
 
Przychody segmentu "pozostałe" spadły o 38,9 proc. do 4,6 mln euro.
 
Reagując na pojawiające się wyzwania oraz w celu złagodzenia strat powstałych w wyniku ograniczenia możliwości spożywania posiłków w restauracjach, AmRest umocnił kanał sprzedaży z dostawą do domu oraz poprzez drive-thru. Sprzedaż wygenerowana poprzez te kanały w restauracjach należących do AmRest wzrosła w ciągu roku o około 70 pro. w maju i 51 proc. w czerwcu. 

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • Gość

    W KRD przybywa wierzycieli.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.