Partnerzy portalu
Rafał Zaorski zainwestował w ED RED. Marka jest już na rynku niemieckim, w planach Wyspy i USA - Rafał Zaorski widzi ogromny potencjał w Ed Redzie w skali globalnej - informuje Grzegorz Kłos. Fot. Materiały prasowe

Rafał Zaorski zainwestował w ED RED. Marka jest już na rynku niemieckim, w planach Wyspy i USA

Autor: KG/horecatrends Data: 14 października 2022 09:30

Producent konserw rzemieślniczych Ed Red pozyskał Rafała Zaorskiego jako inwestora i zamierza docelowo zwiększyć sprzedaż w Polsce do 20 mln zł. Marka Ed Red jest już obecna na rynku niemieckim, a w najbliższych latach planuje wejście na rynek brytyjski i amerykański.

Ed Red w pandemii wszedł na rynek z innowacyjnym produktem dań restauracyjnych premium zamkniętych w puszkach. Teraz spółka pozyskała znanego inwestora
i zamierza docelowo zwiększyć sprzedaż w Polsce do 20 mln zł - czytamy w komunikacie prasowym.

- Zaproponowaliśmy zupełnie innowacyjne podejście do konserw, co zostało natychmiast zauważone i docenione - mówi Grzegorz Kłos, prezes Ed Red. - Pewnego dnia znajomy przekazał mi, że Rafał Zaorski opowiada na swoim kanale o nas jako przykładzie firmy, która świetnie poradziła sobie w pandemii. Pomyślałem wtedy, że warto się z nim spotkać. 

Ed Red produkuje dziś 40 tys. puszek z daniami restauracyjnymi miesięcznie

Spotkali się kilka razy w kwietniu, a w maju 2022 Rafał Zaorski zdecydował się nie tylko na inwestycję w spółkę, ale również na wspólne rozwijanie przedsiębiorstwa.

- Po sukcesie na rynkach finansowych Rafałowi zależało, aby projekt, w który zainwestuje, był konkretny, długofalowy i „namacalny”. Widzi ogromny potencjał w Ed Redzie w skali globalnej - informuje Grzegorz Kłos.

Ed Red w ciągu dwóch lat od powstania zwiększył produkcje o 700%. Firma zaczynała od produkcji 5 tys. puszek miesięcznie. Jak podaje Kłos, aktualnie Ed Red produkuje do 40 tys. produktów miesięcznie, natomiast przy współpracy z zakładem kooperacyjnym planuje zwiększyć produkcję nawet do 200 tys.

W planach wejście na rynek brytyjski i do Stanów Zjednoczonych

W 2021 r., rynek dań gotowych do spożycia w Polsce (wykluczając produkty mrożone), wart był 2,6 mld zł. Według właściciela Ed Red, wartość tego rynku ma szanse w ciągu pięciu lat rosnąć średnio o 7 proc. rocznie.

Grzegorz Kłos informuje też, że w najbliższych planach spółki jest wejście na rynek brytyjski i do Stanów Zjednoczonych oraz rozwój kanałów sprzedaży: własny e-commerce, współpraca z sieciami handlowymi oraz mniejszymi odbiorcami B2B. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz