Partner portalu
Rekordową liczbę 1,4 mld skrzydełek kurczaka zjedli Amerykanie w weekend Super Bowl Rekordową liczbę 1,4 mld skrzydełek kurczaka zjedli Amerykanie w weekend Super Bowl, fot. unsplash/Brian Chan

Rekordową liczbę 1,4 mld skrzydełek kurczaka zjedli Amerykanie w weekend Super Bowl

Amerykanie w weekend Super Bowl zjedli rekordową liczbę 1,4 mld skrzydełek kurczaka - wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. W tygodniu poprzedzającym finał kupują więcej jedzenia niż na Święto Dziękczynienia czy Boże Narodzenie.

Autor: PAP Data: 07 lutego 2020 10:26

Tegoroczny finał rozgrywek ligi futbolu amerykańskiego Super Bowl śledziło średnio ok. 100 mln widzów - wynika ze statystyk dot. najważniejszego sportowego wydarzenia roku w Stanach Zjednoczonych, na które powołują się analitycy PIE.

Jak podkreślili, jednym z symboli tego sportowo-komercyjnego święta są reklamy emitowane w przerwach finału. "W tym roku firmy płaciły średnio ponad 5,5 mln dol. za półminutową reklamówkę" - czytamy w najnowszym wydaniu "Tygodnika Gospodarczego PIE". Padł też, jak napisano, kolejny rekord CPM, czyli kosztu dotarcia z reklamą do 1 tys. odbiorców. Wyniósł on blisko 55 dol., podczas gdy w 1967 r. - niespełna 9,5 dol.

W weekend Super Bowl padł też rekord w jedzeniu kurczaka. Jak podali analitycy PIE, powołując się na publikację National Chicken Council (NCC), Amerykanie mieli zjeść 1,4 mld skrzydełek kurczaka. Eksperci zaznaczyli, że "w tygodniu poprzedzającym finał kupują oni więcej jedzenia niż na Święto Dziękczynienia czy Boże Narodzenie".

Z danych opublikowanych przez NCC wynika też, że 65 proc. mieszkańców Stanów Zjednoczonych, którzy jedzą skrzydełka, deklaruje, że lubią się nimi zajadać podczas oglądania ważnych imprez sportowych, takich jak Super Bowl. Z kolei 51 proc. wskazuje, że skrzydełka powinny być "oficjalną potrawą Super Bowl".

Analitycy PIE zwrócili uwagę, że finałowy mecz ligi NFL wpływa też na inne gałęzie gospodarki poza spożywczą. "Kilka dni przed i kilka dni po Super Bowl kursy giełdowe firm, które są geograficznie związane z drużynami uczestniczącymi w finale, notują trudno wyjaśniane wzrosty" - napisali.

Wydarzenie jest też przedmiotem głośnych procesów dotyczących praw ochrony konsumenta. "Jeden z mieszkańców New Jersey oskarżył ligę, że model sprzedaży biletów (większość trafia do partnerów biznesowych NFL, niewielka część jest losowana wśród zwykłych kibiców) powoduje absurdalne wzrosty cen" - czytamy. Sam skarżący, jak dodano, zapłacił za dwa bilety 4 tys. dol.

Polski Instytut Ekonomiczny (PIE) to publiczny think tank gospodarczy. Zajmuje się dostarczaniem analiz i ekspertyz do realizacji Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, a także popularyzacją polskich badań naukowych z zakresu nauk ekonomicznych i społecznych w kraju oraz za granicą.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.