Partnerzy portalu
Restaurant Week podsumowuje jesienną edycję festiwalu i rusza z rezerwacjami na przyszły rok Ruszyły rezerwacje na Restaurant Week w 2023 roku. / fot. materiały prasowe

Restaurant Week podsumowuje jesienną edycję festiwalu i rusza z rezerwacjami na przyszły rok

Autor: oprac. JS Data: 24 listopada 2022 15:55

Restaurant Week podsumował jesienną edycję. Festiwal pod hasłem #FoodLooksGood zgromadził restauracjach ponad 135 tysięcy gości. Na stronie organizatorów można już rezerwować wejścia na przyszłoroczne edycje.

Rekordowa jesienna edycja Restaurant Week

Zakończona właśnie siedemnasta edycja Restaurant Week Polska przyniosła falę popandemicznych rekordów. Polacy tłumnie ruszyli odkrywać popisowe menu w restauracjach poprzez nowoczesną platformę internetową. Przy stołach ponad 370 restauracji w ponad 40 miastach zasiadło 135014 gości, prawie 12% więcej niż w poprzedniej, wiosennej edycji festiwalu. Zaserwowano im prawie pół miliona popisowych dań. Chętnych na festiwalowe wyjście było jednak znacznie więcej:

Zainteresowanie Restaurant Weekiem po raz kolejny znacząco przerosło nasze oczekiwania. Więcej niż 60% gości odwiedziło nasze festiwalowe restauracje po raz pierwszy. Intensywnie pracujemy już nad tym, by w kolejnej edycji móc przyjąć jeszcze więcej Gości - podkreśla Marcin Wawrzeń, dyrektor festiwalu. 

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Rekordowa jest także ilość uratowanego na festiwalu jedzenia, która wyniosła aż 16 200 kilogramów. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu restauracje mogły bowiem zamawiać dokładnie tyle składników, ile potrzeba. Uniknęły w ten sposób strat związanych z magazynowaniem, jednej z głównych przyczyn marnowania żywności.

Dogonić chiński Festiwal Pieroga, czyli ambitne plany twórców Restaurant Week

Założony w 2015 roku Restaurant Week Polska jest już siódmym najpopularniejszym wydarzeniem kulinarnym na świecie. Większe od polskiej edycji Festiwalu są już tylko głęboko zakorzenione w historii i kulturze inicjatywy: Oktoberfest (Niemcy; 6 milionów Gości; rok założenia 1819), Taste of Chicago (USA; 3 miliony Gości;  r. zał. 1980), Festiwal Pieroga (Chiny; miliony Gości; r. zał. 278 p.n.e.), National Cherry Festival (USA; 500 tys. Gości; 1925), Melbourne Food and Wine Festival (Australia; 300 tys. Gości; 1993), Salon du Chocolat (Francja; 150 tys. Gości; 1996).

- Trwają zaawansowane prace nad polskim i zagranicznym rozwojem festiwalu. Do końca dekady, a może szybciej, chcemy by stał się czwartym najpopularniejszym wydarzeniem kulinarnym świata, zaraz po Oktoberfest, Taste of Chicago oraz chińskim Festiwalu Pieroga odbywającym się od 278 roku p.n.e. - mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, założyciele platformy festiwalowej RestaurantClub.

Ruszyły rezerwacje na Restaurant Week w 2023 roku

Na www.RestaurantWeek.pl można już rezerwować z rabatami do ponad 25% wyjścia na festiwale restauracyjne 2023 - zarówno dla siebie, jak i na prezent (otrzymuje się elegancki PDF do druku). Bardzo popularne wśród pracodawców staje się kupowanie rezerwacji do restauracji dla pracowników, zamówienia składać można przez info@restaurantclub.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz