Partnerzy portalu
Polska gastronomia ma się całkiem dobrze. Mimo rosnących kosztów - Polska gastronomia ma się całkiem dobrze. Coraz częściej zauważam otwieranie się nowych miejsc i pojawianie się zupełnie nowych konceptów - mówi Robert Kuc, właściciel marki Zdrowia Krowa. Fot. Materiały prasowe

Polska gastronomia ma się całkiem dobrze. Mimo rosnących kosztów

- Pandemia otworzyła nowe horyzonty nie tylko przed biznesami gastronomicznymi. Przedsiębiorcy zaczęli patrzeć na swoje biznesy zupełnie z innej strony, rozwijać je, modyfikować, decydować się na przedsięwzięcia, na które być może wcześniej by się nie zdecydowali - mówi horecatrends.pl Robert Kuc, założyciel i właściciel marki Zdrowa Krowa*.

Autor: Katarzyna Gubała Data: 17 stycznia 2022 09:50

Horecatrends: W jednym z wywiadów rok temu powiedział pan, że pandemia to nie tylko straty, ale i możliwości. Czy dziś patrząc na ostatnie dwa lata podtrzymuje pan to stwierdzenie? 

Robert Kuc: - Zdecydowanie podtrzymuję. Pandemia otworzyła nowe horyzonty nie tylko przed biznesami gastronomicznymi. Przedsiębiorcy zaczęli patrzeć na swoje biznesy zupełnie z innej strony, rozwijać je, modyfikować, decydować się na przedsięwzięcia, na które być może wcześniej by się nie zdecydowali. Uważam, że w pandemii dobrze poradziły sobie tylko te biznesy, które uruchomiły kreatywne myślenie i potrafiły w taki sposób przeorganizować swoją działalność, aby nadal być atrakcyjną dla swoich gości i klientów. Takie działanie otworzyło właśnie wachlarz nowych możliwości. Dywersyfikacja swojej działalności to coś, czego nauczyliśmy się podczas pandemii i powinniśmy nadal z tego korzystać.

Jak wygląda obecna kondycja gastronomii? Rynek gastronomiczny: rozwija się, walczy czy raczej obserwuje pan falę zamknięć?

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Mimo różnych nastrojów gości - wielu z nich nadal obawia się wyjść do restauracji, inni natomiast starają się zachowywać jak przed pandemią - obserwuję, że polska gastronomia ma się całkiem dobrze. Zdecydowanie przeszkodą mogą być rosnące ceny surowców, gazu i energii, ale mimo to coraz częściej zauważam otwieranie się nowych miejsc i pojawianie się zupełnie nowych konceptów. W Zdrowej Krowie nie zauważyliśmy spadku ilości gości w lokalu, natomiast od czasu lockdownu zdecydowanie wzrosła ilość dowozów. W Zdrowej Krowie od zawsze świadczyliśmy usługi dowozu, jednak teraz ich ilość zwiększyła się ponad dwukrotnie w porównaniu do czasu przed pandemią. 

Coraz bardziej rozwija się kuchnia roślinna. Jak sieć lokali Zdrowa Krowa, która stawia na steki i burgery odpowiada na ten trend?

- W 2021 roku zdecydowaliśmy się na rozszerzenie naszej oferty przeznaczonej dla wegan i wegetarian. Jest to trend gastronomiczny, na który nie mogliśmy i nie chcieliśmy pozostać obojętni. Od zeszłego roku w każdym burgerze z naszego menu można wymienić wołowinę i boczek na ich roślinne zamienniki. W związku z tym rozpoczęliśmy współpracę z firmą Bezmięsny Mięsny, u której zaopatrujemy się w roślinne zamienniki mięsa. Każde danie w naszej karcie można zmodyfikować pod dietę wegańską - od mięsa, przez dodatki, aż po sosy. W 2022 roku zdecydowanie chcemy kontynuować ten trend.

*Zdrowa Krowa to sieć restauracji serwująca wołowe steki i burgery, dania wegetariańskie i wegańskie oraz dania z diet keto i paleo. Obecny Zdrowa Krowa ma 12 lokalizacji (10 stacjonarnych, 2 sezonowe), a do końca kwietnia 2022  r. planowane jest  otwarcie kolejnych 7.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.