Partnerzy portalu
Rodziny z dziećmi – rosnąca grupa klientów gastronomii fot. Sfinks Polska

Rodziny z dziećmi – rosnąca grupa klientów gastronomii

Rodziny z dziećmi stanowią coraz większą grupę klientów restauracji. Dlaczego warto postawiać na ofertę (nie tylko jedzeniową) dla najmłodszych? I jak to zrobić? Portal horecatrends.pl spytał o to Dorotę Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 02 października 2018 07:46

Na rynku gastronomicznym od pewnego czasu furorę robią śniadania za złotówkę. Miejsca, które oferują taką ofertę, nie narzekają na brak klientów. Także w okresach obowiązywania standardowego cennika. Teraz do głosu dochodzi nowa, "złotówkowa" promocja, skierowana do rodzin z dziećmi. Warto się jej przyjrzeć, ponieważ odzwierciedla zmianę postrzegania znaczenia dzieci w restauracjach.

We wrześniu tego roku sieć Sphinx wystartowała z promocją "Dzieci jedzą za 1 zł". Przy zamówieniu dania głównego z menu lub wkładek sezonowych, za dowolne danie główne lub zupę z Kids Menu klienci płacili 1 zł. Ukłon w stronę dzieci? Czy bardziej w stronę rodziców? W końcu to ich portfel odczuje promocję i to oni zadecydują o wyborze lokalu. Portal horecatrends.pl spytał Dorotę Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska, jak istotnym klientem dla restauracji są rodziny z dziećmi.

– Polacy coraz częściej odwiedzają restauracje całą rodziną – aby zjeść, aby świętować, albo po prostu dla rozrywki, aby miło spędzić czas czy odpocząć, szczególnie w weekendy i zwłaszcza, jeśli lokal jest na ich wizytę przygotowany  – mówi wiceprezes zarządu Sfinks Polska.

Jak dodaje, to też część stylu życia, który z wielu powodów upowszechnia się w naszym społeczeństwie.

– Jadanie „na mieście” ogólnie się popularyzuje, a osoby, które wcześniej miały taki nawyk, nie rezygnują z niego po założeniu rodziny. To powoduje kolejne umocnienie się zjawiska – rośnie pokolenie osób od dziecka przyzwyczajonych, że wizyty w lokalach są częścią codziennego życia. Rosnące zainteresowanie usługami gastronomicznymi to trend, który z pewnością utrzyma się w przyszłości – komentuje Dorota Cacek.

Można powiedzieć, że rośnie nam nowa grupa klientów gastronomii. I nie warto jej nie dostrzegać. Młody konsument oczekuje co prawda w restauracji trochę więcej atencji, innego menu i dodatkowych atrakcji. Lepiej jednak myśleć przyszłościowo i zainwestować w jego potrzeby.

– Rodziny z dziećmi stanowią bardzo ważną i rosnącą grupę klientów restauracji, dlatego też dokładamy starań, aby dobrze się u nas czuli. To goście o wyjątkowych potrzebach, w spełnienie których trzeba zainwestować. Jeśli jednak przekonają się, że dany lokal bierze ich oczekiwania pod uwagę, chętnie wracają do tego miejsca – tłumaczy wiceprezes Sfinksa.

Co warto zapewnić? Jak wymienia Dorota Cacek, Sphinx, Chłopskie Jadło i Fabryka Pizzy mają ofertę przygotowaną z myślą o dzieciach i rodzinach, zarówno kulinarną, jak i pod względem wyposażenia.

– W Sphinx skomponowaliśmy Kids Menu, aby każde dziecko znalazło u nas  ulubione danie. Takie porcje mają odpowiednią gramaturę i są podawane na dziecięcej zastawie. Na bieżąco przygotowujemy też różne promocje, a do zamówień z karty dla najmłodszych dołączamy drobne upominki. Dziecięce menu jest także w innej naszej sieci – Chłopskie Jadło. Tu zresztą serwujemy też rodzinne obiady niedzielne, czyli tradycyjny domowy obiad dla 3-4 osób, składający się z zupy podawanej w wazie, dania głównego, kompotu i deseru. Dbamy też o to, aby dzieci, które do nas przychodzą nie nudziły się. W lokalach Sphinx najmłodsi mają do dyspozycji wydawaną co kwartał książeczkę Bada Bum z kolorowankami, zagadkami czy komiksami. Oprócz tego w restauracjach Sphinx i Chłopskie Jadło organizowane są weekendowe animacje, podczas których nasi mali goście mogą coś namalować lub własnoręcznie wykonać pod okiem animatorów. Sieć Sphinx ma nawet własną maskotkę - Lampusia. W większości restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Fabryka Pizzy tworzymy kolorowe kąciki zabaw, a lokale są wyposażone w krzesełka do karmienia oraz przewijaki dla niemowląt. Nasze restauracje są też przyjazne dla mam karmiących – mówi rozmówczyni serwisu horecatrends.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • życzliwy

    dzięki PIS i 500+

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.