Partnerzy portalu
Rośnie zainteresowanie gastronomią w galeriach handlowych Rośnie zainteresowanie gastronomią w galeriach handlowych; fot. shutterstock

Rośnie zainteresowanie gastronomią w galeriach handlowych

W lipcu br. galerie handlowe odwiedziło o 5 proc. więcej osób niż w czerwcu; tendencję wzrostową można zauważyć porównując także lipiec br. do lipca 2020 r. - poinformowała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH). Widać zainteresowanie handlem tradycyjnym oraz rozrywką i gastronomią - dodano.

Autor: PAP Data: 12 sierpnia 2021 08:41

Dane Polskiej Rady Centrów Handlowych wskazują na rosnące zainteresowanie zakupami stacjonarnymi.

"Wyniki odwiedzalności centrów handlowych według wskaźnika PRCH Daily Footfall Index w lipcu 2021 roku potwierdzają rosnące zainteresowanie zakupami stacjonarnymi od czasu ostatniego lockdownu, który zakończył się 4 maja. Systematycznie rośnie liczba odwiedzających" - przekazała w informacji prasowej PRCH.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wskaźnik PRCH Daily Footfall Index został stworzony do monitorowania liczby odwiedzin klientów w centrach handlowych od początku pandemii. Jak tłumaczy PRCH, pokazuje on aktualną liczbę odwiedzających w poszczególnych dniach miesiąca.

Jak wyjaśnia PRCH, dane zbierane są z systemów kamer znajdujących się w centrach handlowych, liczących klientów z dokładnością do 98 proc., na stałej próbie centrów handlowych. "Porównywanie wyników z analogicznymi okresami w poprzednich latach pozwala na określenie obecnych trendów i przeanalizowanie bieżącej sytuacji. Badanie odnosi się także do poprzednich miesięcy roku" - wskazano.

Według PRCH, tygodniowa odwiedzalność oscyluje w granicach 82-87 proc. w porównaniu do wyników z 2019 roku.

Jak podała PRCH, porównując lipiec 2021 do lipca 2020 roku, "można zauważyć tendencję wzrostową".

"W pierwszym tygodniu centra handlowe odwiedziło o 8 proc. osób więcej niż rok temu w analogicznym okresie, a w pozostałe tygodnie miesiąca wyniki wahają się od 103 do 107 proc. Pokazuje to rosnące zainteresowanie klientów powrotem do stacjonarnych zakupów oraz rozrywki i gastronomii w centrach" - przekazała PRCH.

Z analizy PRCH wynika, że o 5 proc. wzrosła odwiedzalność w centrach handlowych w stosunku do czerwca 2021 roku, "co oznacza, że klienci stale wracają do stacjonarnych zakupów w centrach handlowych, pomimo trwającego sezonu urlopowego".

Najlepszym dniem dla handlowców - podobnie, jak w czerwcu - okazała się sobota 10 lipca - wtedy centra odwiedziło średnio prawie 17 tysięcy osób i był to o 12 proc. lepszy wynik niż w analogicznym dniu sprzed pandemii, w 2019 roku.

Jak podało PRCH, wzrosty odwiedzalności centrów odnotowano we wszystkich regionach Polski. Odwiedzalność w lipcu 2021 w stosunku do 2020 roku w centralnym regionie wzrosła o 12 proc., we Wschodnim - o 8 proc., a w Południowo-Zachodnim o niemal 7 proc.

PRCH przekazało, że odnotowano wzrost odwiedzin w bardzo dużych centrach o powierzchni powyżej 60 000 mkw GLA (gross leasable area, powierzchnia najmu brutto - PAP). W lipcu wynosił on 115 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Podobnie w obiektach bardzo małych (o powierzchni od 5-20 tys. m kw.) zanotowano wzrost odwiedzialności o 14 proc.

Dyrektor zarządzający PRCH Krzysztof Poznański przyznaje, że wciąż z niepokojem patrzy na zbyt wolno postępujący program szczepień i niebezpieczeństwo kolejnej fali pandemii.

"PRCH apeluje zarówno do społeczeństwa, jak i do władz o przyspieszenie procesu szczepień. Zwracamy uwagę na konieczność osiągnięcia zbiorowej odporności poprzez masowe szczepienia, ale równolegle prosimy o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, DDM - dystans, dezynfekcja, maseczka, gdyż klienci często zapominają o istniejącym wciąż zagrożeniu kolejnymi zachorowaniami i zamrożeniem gospodarki" - powiedział cytowany w informacji prasowej Poznański.

Polska Rada Centrów Handlowych jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.