Partnerzy portalu
Ruszyła emisja akcji Bobby Burger i Wegeguru fot. materiały prasowe

Ruszyła emisja akcji Bobby Burger i Wegeguru

Spółka Real Food, w skład której wchodzą marki Bobby Burger i Wegeguru, ma ochotę na kolejne lokale.  Pomóc w tym ma zbiórka crowdfundingowa do 4 mln zł, ruszająca 9 maja na platformie Crowdway.pl.

Autor: horecatrends.pl Data: 09 maja 2019 10:51

Czterdzieści lokali Bobby Burger

Bobby Burger zaczynał od food trucka, który w 2012 r. wyjechał na ulice Warszawy z hasłem: „Real Food, Real People” – prawdziwe jedzenie dla prawdziwych ludzi. W ciągu 7 lat twórcy marki – Bogumił Jankiewicz i Krzysztof Kołaszewski – pokazali, że wiedzą, jak skalować biznes gastronomiczny. Na koniec ubiegłego roku mieli 38 burgerowni własnych i franczyzowych, działających w 17 dużych polskich miastach. W maju ruszył kolejny lokal marki, tym razem na pływającej platformie WIR, która zacumowała na Wiśle, przy warszawskim Moście Poniatowskiego. Lada moment do sieci dołączy 40. lokal, w stołecznej Galerii Młociny. Są to dwa kolejne lokale własne sieci Bobby Burger. Do połowy br. sieć powiększy się dodatkowo o pierwszą burgerownię w Siedlcach, trzeci lokal Bobby Burger na mapie Łodzi i drugi w Szczecinie – tym razem w nowym systemie kontenerowym Bobby Burger Smart Cube. W najbliższym czasie marka na nowo zagości w Gdańsku.

Wegeguru też rozwinie sieć
Na koniec ubiegłego roku założyciele sieci Bobby Burger powołali do życia grupę kapitałową Real Food SA. Do współpracy zaprosili Michała Kicińskiego, współzałożyciela CD Projekt – polskiej firmy z branży gier wideo, która stoi za międzynarodowym sukcesem gry „Wiedźmin”.

– Michał Kiciński do naszej spółki wniósł swoją restaurację Wegeguru. Teraz wspólnie będziemy pracować nad tym, aby rozwinąć ją w sieć i wyjść poza granice stolicy – mówi Krzysztof Kołaszewski, współzałożyciel sieci Bobby Burger i członek zarządu Real Food SA.

Wegeguru to działająca w centrum Warszawy wegańska restauracja, która wypełnia lukę na rynku kuchni roślinnej. Od ponad roku przyciąga coraz większą społeczność nazwiskami mistrzów kuchni i jakością potraw. Dzięki akcji crowdfundingowej i kolejnym inwestycjom marka będzie mogła rozszerzyć koncept na kolejne restauracje już w ciągu 3 najbliższych lat.

Najpierw crowdfunding, potem giełda
Do grona wspólników Real Food SA, właściciela marek Bobby Burger i Wegeguru, dołączą nowi akcjonariusze. 9 maja ruszyła oferta akcji spółki promowana przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. W ramach finansowania społecznościowego (crowdinvestingu) chce pozyskać 4 mln zł na otwarcie kolejnych lokali Bobby Burger i Wegeguru.

– Środki ze zbiórki crowdfundingowej przeznaczymy na rozwój sieci lokali obu marek. 70 proc. kwoty chcemy wydać na zagęszczenie burgerowni w całej Polsce i 30 proc. na rozwój sieci wegańskich restauracji. Zakładamy, że do 2022 roku w kraju będzie działać 67 lokali Bobby Burger i 4 Wegeguru – zapowiada Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.

Real Food zapowiada, że chce utrzymać dynamikę wzrostu, którą dotychczas notowała marka Bobby Burger. – Dzięki otwarciom lokali własnych i franczyzowych, a także akwizycjom konceptów i lokali, jesteśmy w stanie urosnąć do 60-70 mln zł. Celem jest stworzenie na tyle dużej gastronomicznej grupy, żeby mogła zadebiutować na giełdzie za 3-5 lat – wyjaśnia Krzysztof Kołaszewski. To jednak niejedyna możliwość zyskownego wyjścia z inwestycji dla crowdinwestorów. – Weźmiemy też pod uwagę pozyskanie inwestora strategicznego oraz wykup akcji od inwestorów z odpowiednią premią – dodaje Kołaszewski.

W ramach inwestycji o minimalnej wartości 395 zł inwestorzy crowdfundingowi – oprócz akcji spółki Real Food SA – otrzymają vouchery na zakupy w lokalach sieci Bobby Burger. W zależności od wartości wkładu mają do wyboru pakiety: Classic, Cheese, Hot Bacon, Cheese & Bacon i megapakiet Alibaba. Vouchery na dania w burgerowniach wymienić można na zaproszenia do restauracji Wegeguru.

Burgerownie Bobby Burger odwiedza ponad milion klientów rocznie. W 2018 roku w sumie przychody z lokali własnych i franczyzowych sieci przekroczyły 37 mln zł. To o 23 proc. więcej w porównaniu z 2017 rokiem. Wraz z rozbudową sieci lokali Bobby Burger i Wegeguru, spółka zapowiada także wzrost wyników.

– Od listopada 2018 roku obie marki należą do jednej grupy kapitałowej Real Food. Przewidujemy, że dzięki rozwojowi sieci, do 2022 roku przychody będą rosnąć średnio o 15 proc. rocznie, a EBITDA o 40 procent – zapowiada Krzysztof Kołaszewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.