Partnerzy portalu
Sanepid: na Mazowszu 7 postępowań administracyjnych i 7 mandatów w gastronomii Sanepid: na Mazowszu 7 postępowań administracyjnych i 7 mandatów w gastronomii / fot. unsplash

Sanepid: na Mazowszu 7 postępowań administracyjnych i 7 mandatów w gastronomii

Od początku roku mazowiecki sanepid skontrolował ponad 600 obiektów gastronomicznych. W 7 przypadkach wszczęto postępowania administracyjne, które mogą się zakończyć nałożeniem kary pieniężnej, a także nałożono 7 mandatów za uchybienia sanitarno-higieniczne

Autor: PAP Data: 30 stycznia 2021 16:56

"Kontrole prowadzone przez Państwowych Powiatowych Inspektorów Sanitarnych w województwie mazowieckim potwierdzają stosowanie się do antyepidemicznych obostrzeń" - oceniła rzecznik Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie Joanna Narożniak.

Od początku roku do ubiegłej niedzieli przeprowadzono 602 kontrole w restauracjach, kawiarniach i barach. Kontrolerzy sanepidu sprawdzali przestrzeganie ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z Covid-19.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Jedynie w przypadku 7 przedsiębiorców zaobserwowano łamanie obostrzeń i wszczęto postępowania administracyjne w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej. Niezależnie od tego w 6 obiektach nałożono 7 grzywien w drodze mandatów karnych za uchybienia sanitarno-higieniczne" - przekazała Narożniak.

Natomiast powiatowy inspektor sanitarny w Warszawie Jadwiga Mędelewska oceniła, że kontrole prowadzone przez pracowników stołecznego sanepidu potwierdziły, iż zdecydowana większość warszawskich przedsiębiorców stosuje się do wprowadzonych ograniczeń.

"Pojedyncze przypadki, w których wszczęto postępowania mające na celu nałożenie administracyjnych kar pieniężnych, dotyczą przedsiębiorców z branży gastronomicznej oraz parków rozrywki" - powiedziała.

Dodała, że "nie udokumentowano bezpośredniego łamania rygorów przeciwepidemicznych, a raczej próby obejścia prawa poprzez pozorne przyjęcie takiej formuły działalności, która nie została objęta zakazami".

Zaznaczyła, że w sprawach tych prowadzone są postępowania wyjaśniające, które mogą zakończyć się wydaniem decyzji obciążających przedsiębiorców karami pieniężnymi.

Z prowadzonych przez PPIS ewidencji wynika, że na 90 kontroli prowadzonych w obiektach użyteczności publicznej (handel i usługi) tylko w jednym przypadku były podstawy do wszczęcia postępowania karnoadministracyjnego, natomiast na 22 kontrole w obiektach gastronomicznych naruszenia odnotowano w 2 lokalach.

W czwartek ogłoszono, że od 1 lutego br. otwarte zostaną galerie handlowe i instytucje kultury typu galerie sztuki i muzea z zachowaniem pełnego reżimu sanitarnego (dezynfekcja, dystans - 1 osoba na 15 m kw., obowiązkowe maseczki).

Zniesione zostają tzw. godziny dla seniorów. Pozostałe obostrzenia wprowadzone pod koniec grudnia zostają przedłużone do 14 lutego b.r. (szczegółowa lista obostrzeń na www.gis.gov.pl lub/i https://www.gov.pl/web/koronawirus).

Narożniak przypomniała, że kontrole pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej przy współudziale funkcjonariuszy policji mogą skończyć się nie tylko pouczeniem i przestrogą, ale także karą w wysokości nawet 30 tys. zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.