Partner portalu
Sfinks: Dużo uwagi poświęcamy cyfryzacji sprzedaży poprzez rozwój usługi delivery fot. materiały prasowe

Sfinks: Dużo uwagi poświęcamy cyfryzacji sprzedaży poprzez rozwój usługi delivery

- Mimo negatywnych zmian w naszym otoczeniu rynkowym wynikających w dużej mierze z wprowadzenia niehandlowych niedziel, a także presji płacowej oraz kosztów dostosowania do zmian w prawie, Grupa Kapitałowa Sfinks Polska zachowała stabilną sytuację finansową. Zwiększamy efektywność działania i poprawiamy płynność finansową. Sporo dużo uwagi poświęcamy nowym technologiom i cyfryzacji sprzedaży poprzez rozwój usługi delivery i aplikacji mobilnej lojalizującej klienta - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.

Autor: www.horecatrends.pl/ www.portalspozywczy.pl Data: 22 listopada 2018 16:18

Sfinks odnotował pogarszające się wskaźniki płynności i rentowności, ujemny kapitał obrotowy (na dzień bilansowy zobowiązania krótkoterminowe przewyższyły aktywa obrotowe o 22 702 tys. zł) oraz utrzymujący się znaczący udział finansowania dłużnego (powodujący obciążenia bieżących wyników grupy i ujemne przepływy z działalności finansowej). Ponadto w roku obrotowym Sfinks wygenerował stratę netto w wysokości 3,2 mln zł.

- My staramy się nie tylko odpowiadać na nowe trendy na rynku gastronomicznym, ale również budować kompetencje technologiczne, które w niedalekiej przyszłości będą jednym z filarów wzrostu wartości całej Grupy - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.

Marża brutto Grupy Kapitałowej Sfinks Polska po trzech kwartałach 2018 r. wyniosła 13,3% i zwiększyła się o 0,3 pkt. proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Na poziomie jednostkowym rentowność brutto ze sprzedaży w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku sięgnęła 14% vs 13,2% przed rokiem. Poprawa rentowności została wypracowana pomimo wprowadzeniu w tym roku zakazu handlu w niedzielę.

Nowe przepisy istotnie wpłynęły na spadek ruchu w centrach handlowych, w których zlokalizowana jest część restauracji działających w ramach Grupy. Po trzech kwartałach 2018 roku Sfinks Polska wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 134,5 mln złotych wobec 140,1 mln złotych w analogicznym okresie przed rokiem. Grupa stale pracuje nad zwiększeniem skali biznesu i rozwoju zarządzanych przez nią sieci restauracji. Od początku roku cała sieć zwiększyła się o 3 restauracje do 178 lokalizacji (na dzień 21 listopada 2018 r.).

Jak podano, grupa ma zasoby finansowe do dalszej ekspansji sieci dzięki zawarciu w październiku br. nowej umowy kredytowej z Bankiem Ochrony Środowiska. W ramach porozumienia z bankiem wydłużono kredytowanie do 10 lat i zmieniono harmonogram spłat kredytu, dzięki czemu Sfinks Polska uzyska dodatkowe ok. 10 mln zł na realizację zaplanowanych inicjatyw.

Dużo uwagi Spółka poświęciła wdrażaniu nowych technologii, które zwiększają efektywność biznesu i pozwalają wejść w dynamicznie rosnące segmenty rynku zamówień posiłków przez internet. Poprzez portal szmacznieiszybko.pl Grupa rozwija usługę delivery. Obecnie jest ona dostępna w ponad 50-ciu restauracjach w całej Polsce i obejmuje dania różnych marek z portfela Sfinksa. Restauracje z własną obsługą kurierską dostarczają jedzenie zamówione on-line do 37 minut co stanowi realizację założeń Spółki dla tego typu usługi.

Równoległe Spółka rozwija aplikację mobilną Aperitif, umożliwiającej gościom restauracji uzyskanie dostępu do atrakcyjnych ofert promocyjnych. Już teraz skorzystało z niej ponad 200 tys. klientów, a w kolejnych kwartałach władze firmy oczekują znacznego wzrostu liczby  użytkowników oraz częstotliwości wizyt. Rosnąca liczba osób korzystających z aplikacji ma przełożyć się na zwiększoną liczbę klientów sieci i wsparcie dla dalszego rozwoju  usługi delivery. Dalsza rozbudowa funkcjonalności Aperitif nastąpi po zakończeniu wdrożenia nowego systemu ERP, usprawniającego zarządzenie gastronomią, które przewidziane jest na przełomie 2018 i 2019 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.