Partnerzy portalu
Sfinks Polska na EEC: Wszyscy nasi franczyzobiorcy przetrwali pandemię Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, podczas EEC 2021 był panelistą debaty Rynek franczyzy w Polsce, która odbyła się 22 września w Katowicach w ramach EEC 2021

Sfinks Polska na EEC: Wszyscy nasi franczyzobiorcy przetrwali pandemię

Nasi franczyzobiorcy przetrwali pandemię i otwierają kolejne lokale. Pomogliśmy otrzymać rządowe środki pomocowe, nasi kontrahenci mogli liczyć na ulgi w opłatach franczyzowych, wsparliśmy system sprzedaży w dowozie – mówił Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, podczas EEC 2021.

Autor: EJ/AW horecatrends.pl Data: 23 września 2021 07:18

Podczas debaty  w ramach EEC 2021, wiceprezes Sfinks Polska Mateusz Cacek opowiadał m.in. o korzyściach wynikających z bycia franczyzobiorcą sieci.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Franczyza Sfinks Polska

Jak podkreślił, przedsiębiorca który zdecyduje się nawiązać współpracę franczyzową z Sfinks Polska może liczyć na wsparcie w podjęciu oraz prowadzeniu działalności. Obejmuje ono m.in. know  how, marketing, pakiet szkoleń (m.in. jak ma pracować kuchnia, kelner z klientem), audyty oraz możliwość skorzystania z różnego rodzaju narzędzi pomocowych, co jest przydatne m.in. przy zawieraniu umowy najmu lokalu.

– Franczyzobiorca bez wsparcia franczyzodawcy w starciu choćby z galeriami handlowymi w umowach najmu jest na straconej pozycji. Służymy swoim know how. Dalej na etapie inwestycji w restaurację pomagamy uzyskać finansowanie. To namacalne korzyści na samym starcie przy inwestycji w lokal, ale jeszcze ważniejsze są korzyści w pracy codziennej, operacyjnej, zaczynając od samej marki Sphinx, która ma rozpoznawalność wspomaganą ponad 90 proc. – wymieniał.

Zaznaczył, że gastronomia to bardzo konkurencyjny rynek. Mimo że wielu osobom wydaje się, że to coś prostego i przyjemnego, jest to jeden z bardziej złożonych biznesów.

– Trzeba zgrać tyle elementów, że przypomina to żonglowanie 25 piłeczkami. Know how od strony franczyzodawcy jest bezcenny. Doświadczenie Sfinks Polska pozwala franczyzobiorcy na pracę na food cost ok. 8 proc. niższym niż średnia rynkowa. Mamy system zakupów centralnych, dedykowany system informatyczny pozwalający na sprawne zarządzanie stanami magazynowymi, lata doświadczeń w konstruowaniu karty i polityce cenowej. Przy dobrych średnich rachunkach food cost jest zdecydowanie lepszy – przekonywał prelegent.

Sfinks Polska w pandemii

Cacek podkreślił, że w czasie pandemii koronawirusa partnerzy biznesowi marki mogli funkcjonować na bardziej preferencyjnych warunkach. Firma ułatwiła franczyzobiorcom uzyskanie środków pomocowych, wprowadzono ulgi w opłatach franczyzowych, partnerzy mieli też narzędzia do sprzedaży w dowozie.

Wiceprezes Sfinks Polska podkreślił, że wszyscy franczyzobiorcy Sfinks przetrwali pandemię, co przy 7-miesięcznym zamknięciu branży należy uznać za duży sukces. Po zniesieniu lockdownu wystartowało już 8 nowych lokali.

– Nasi franczyzobiorcy dostali bardzo precyzyjna instrukcję, jak wypełnić dokumenty, żeby dostać szybko środki i potem nie musieć ich zwracać – mówił Mateusz Cacek.

– Rozwijamy swój portal smacznieiszybko.pl, dzięki czemu franczyzobiorcy unikają prowizji od platform do zamawiania jedzenia i marżowość jest znacznie lepsza. Powstało kilka marek wirtualnych dostępnych tylko do sprzedaży w dowozie. Z jednej kuchni restauratorzy mogli wozić dania innych naszych marek, jak Chłopskie Jadło, The Burgers, Yolo Chicken czy pizzę Da Mamma – wymieniał Mateusz Cacek.

Zob. też EEC 2021: Rynek franczyzy w Polsce (relacja)

Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, był panelistą debaty Rynek franczyzy w Polsce, która odbyła się 22 września w Katowicach w ramach EEC 2021. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.