Branża gastronomiczna zaczyna już odczuwać działanie koronawirusa. O aktualną sytuację portal horecatrends.pl zapytał Dorotę Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska.
Horecatrends.pl: Jakie działania podejmuje Sfinks Polska w związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną?
Dorota Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska: W spółce na stałe funkcjonuje komitet zarządzania ryzykiem, analizujący ryzyko we wszystkich naszych obszarach działalności, jak i inicjujący odpowiednie działania dla danej sytuacji. Biorąc pod uwagę, że bezpieczeństwo naszych klientów to dla nas priorytet, wzmocniliśmy m.in. środki ostrożności na bazie wdrożonego w lokalach systemu HACCP, począwszy od etapu przyjęcia dostawy produktów aż po obsługę gości. Zwiększona została również częstotliwość sprzątania i czyszczenia w restauracjach za pomocą profesjonalnych środków dezynfekujących. Jednocześnie w pełni stosujemy się do wszystkich zaleceń GIS.
Czy widać większe zainteresowanie klientów dostawami do domu?
Notujemy systematyczny wzrost sprzedaży w kanale delivery. Wygląda na to, że z uwagi na sytuację związaną z koronawirusem coraz więcej klientów zamawia posiłki w dowozie, szczególnie w trakcie lunchu. To zjawisko przypisujemy zlecanej przez coraz większą grupę pracodawców pracy zdalnej. Nie bez znaczenia jest też prowadzona obecnie przez nas akcja promocyjna - butelka PEPSI gratis do każdego zamówienia z oferty Sphinx, Chłopskie Jadło, WOOK czy The Burgers w dowozie. Jednocześnie jesteśmy przygotowani na dalszy wzrost zainteresowania dostawami poprzez zapewnienie dostępności kurierów.
Co z restauracjami w galeriach handlowych? Czy widać mniejszy ruch?
Jest jeszcze za wcześnie, by ocenić, w jaki sposób obecna sytuacja związana z koronawirusem wpływa na poziom wizyt w restauracjach, szczególnie że na ruch w lokalach przekłada się wiele różnych czynników, jednak pewien spadek jest już zaobserwowany.
Jak zareagował rynek dostawców? Czy są problemy z dostępnością poszczególnych produktów?
Nasi dostawcy przedstawili nam swoje procedury awaryjne w zaistniałej sytuacji i deklarują ciągłość dostaw na tym etapie. My także będziemy dążyć do tego, aby zapewnić klientom ciągłość obsługi zarówno w restauracjach, jak i w dowozie.
Dziękujemy za rozmowę
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.