Partnerzy portalu
Sfinks Polska: Nasi dostawcy deklarują ciągłość dostaw. Przedstawili procedury awaryjne Według Sfinks Polska jeszcze za wcześnie, by ocenić, w jaki sposób zagrożenie koronawirusem wpływa na wizyty w restauracjach; fot. mat. pras

Sfinks Polska: Nasi dostawcy deklarują ciągłość dostaw. Przedstawili procedury awaryjne

Branża gastronomiczna zaczyna już odczuwać działanie koronawirusa. O aktualną sytuację portal horecatrends.pl zapytał Dorotę Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 12 marca 2020 17:06

Horecatrends.pl: Jakie działania podejmuje Sfinks Polska w związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną?

Dorota Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska: W spółce na stałe funkcjonuje komitet zarządzania ryzykiem, analizujący ryzyko we wszystkich naszych obszarach działalności, jak i inicjujący odpowiednie działania dla danej sytuacji. Biorąc pod uwagę, że bezpieczeństwo naszych klientów to dla nas priorytet, wzmocniliśmy m.in. środki ostrożności na bazie wdrożonego w lokalach systemu HACCP, począwszy od etapu przyjęcia dostawy produktów aż po obsługę gości. Zwiększona została również częstotliwość sprzątania i czyszczenia w restauracjach za pomocą profesjonalnych środków dezynfekujących. Jednocześnie w pełni stosujemy się do wszystkich zaleceń GIS.

Czy widać większe zainteresowanie klientów dostawami do domu?

Notujemy systematyczny wzrost sprzedaży w kanale delivery. Wygląda na to, że z uwagi na sytuację związaną z koronawirusem coraz więcej klientów zamawia posiłki w dowozie, szczególnie w trakcie lunchu. To zjawisko przypisujemy zlecanej przez coraz większą grupę pracodawców pracy zdalnej. Nie bez znaczenia jest też prowadzona obecnie przez nas akcja promocyjna - butelka PEPSI gratis do każdego zamówienia z oferty Sphinx, Chłopskie Jadło, WOOK czy The Burgers w dowozie. Jednocześnie jesteśmy przygotowani na dalszy wzrost zainteresowania dostawami poprzez zapewnienie dostępności kurierów.

Co z restauracjami w galeriach handlowych? Czy widać mniejszy ruch?

Jest jeszcze za wcześnie, by ocenić, w jaki sposób obecna sytuacja związana z koronawirusem wpływa na poziom wizyt w restauracjach, szczególnie że na ruch w lokalach przekłada się wiele różnych czynników, jednak pewien spadek jest już zaobserwowany.

Jak zareagował rynek dostawców? Czy są problemy z dostępnością poszczególnych produktów?

Nasi dostawcy przedstawili nam swoje procedury awaryjne w zaistniałej sytuacji i deklarują ciągłość dostaw na tym etapie. My także będziemy dążyć do tego, aby zapewnić klientom ciągłość obsługi zarówno w restauracjach, jak i w dowozie.

Dziękujemy za rozmowę

 Zob. też Stołeczni restauratorzy wystosowali petycję dot. Wsparcia Branży Gastronomicznej w związku z koronawirusem

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.